Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 4 januari 2018

Välkommen år 2018

Av Carina - 4 januari 2018 15:00

Välkommen år 2018.Ett nytt oförstört år med en massa möjligheter,nu blickar vi framåt.

Det bästa med år 2017 var då jag blev mormor till mitt älskade barnbarn - Collin.

Känner mig så rik och stolt över mina två fina barnbarn,livets krydda.


Julen har vi nu lämnat bakom oss.Det blev en lugn och mysig julafton tillsammans med våra tre barn,dreas respektive och barnbarn.

Vi firade silverbröllopsdag på nyårsafton och fick sällskap av Tobias och Minou.

  

Jag är så nyfiken på vad 2018 har att erbjuda ? Vilket blir årets höjdpunkt ? och kommer min dröm att slå in ? Ja den som lever får se.

Sista året som +40, nästa år blir jag 50-taggare.

Har ingen ångest för att åldras,lever här och nu.Ångest är för dom som inte älskar livet,och älska livet det gör

nämligen jag ,detta med ångest har jag lagt åt sidan för länge sedan.

Alla ska vi ju den vägen vandra så man får helt enkelt gilla läget.


Dom hade lovat en varga vinter,kall med mycket snö.I våra skogar ser det ut som sjöar,snart få man jaga med flytväst på taxarna så att dom kan ta sig fram.

Jag undrar när vintern/snön kommer ? eller blir det en snöfri vinter i år ?



Jullov har jag nu och det blir mycket tid i skogen.Är så glad att jag har det intresset.Allt man får se och uppleva i naturen.

I går när jag satt på pass så kom en älgko ut från skogen på en äng, hör då en kvidande från skogen/såten och ljudet blir bara starkare och starkare.Tillslut kom en älgkalv ut,älgkon sprang över ett dike och kvar på andra sidan blev älgkalven som hade svårt att ta sig över.Det jag blev förvånad över var att inte mamman stannade upp för att ha koll på sin kalv,hon var nämligen påväg in i nästa skog/såt.Efter mycket tvekan så kom till slut även älgkalven över,efter att ha plumsat i det djupa diket.Kalven ruskade av sig vattnet och sprang mot mitt pass,stod nedanför en stund.Kliade sig med bakbenen på huvudet och tog några steg till. Var på väg bortåt men fick då höra hundskall från andra såten och sprang upp i såten bakom mig med sin mamma.

Eftersom vi nu inte jagade älg så kunde jag titta på dom och bara beundra dem,fantastisk naturupplevelse.


 

Kram

Carina


 
 
Maria

Maria

4 januari 2018 15:38

Hej och go fortsättning

Kram Maria

http://Www.iahoglund.blogg.se

Carina

4 januari 2018 16:25

Tack detsamma Maria.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards