Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 4 juni 2018

Mer ska det bli...

Av Carina - 4 juni 2018 21:30

Swich sa det så tog maj månad slut.Den helt klart BÄSTA månaden ever. Jag verligen älskar den värme som maj månad bjöd oss på.Helt fantastiskt och jag vill bara ha mer.


En händelserik vecka lämnar jag nu bakom mig.Det är allt från besök i Eskilstunda djurpark,till sommar avslutning på Minous förskola där Tobias,Isabella,kusinen Collin, farfar-Kent och jag deltog. Så mysigt att vi kan få vara tillsammans.Det värmer gott i mitt hjärta och jag vet att det även gör det i Minous hjärta.Hon såg väldigt glad och stolt ut.

Mina

Älskade lilla Minou som nu börjar bli stor,vad jag är glad över att få vara din farmor.



Collin blev akut opererad i fredags på Astrid Lindgrens barnsjkhus.Allt har gått bra och han är nu hemma igen,tack och lov.Vilken kämpe han är,och vilka fantastiska föräldrar han har.En eloge till er   

I söndags var vi bjudna på en av våra elevers studentfest.

WOW vilken fest vi hamnade på.Den var så fin och påskostad.Familjen och släkten var så kärleksfulla och helt fantastiska både mot Zinat och mot oss.Vi blev så väl mottagna av dem.Det hölls tal där dom bland annat tackade oss från skolan för det vi lärt Zinat.Det var så hedrande och rörande.Tänk om vi svenskar kunde uppskatta varandra så som dom gör i sin kultur.Dom är verkligen måna om varandra och vill varandra bara väl.Inga onda ord eller sura miner.Alla är lika mycket värda och respekteras för den dom är.

Det bjöds på mat och vacker dans med en orkester som spelade live,ett par från Lets dance uppträde och skulle hålla dansskola senare på kvällen.Vi tackade för oss vid 22:30 eftersom vi skulle upp och jobba i dag.

Vi gav Zinat en bok  och på insidan stod en så passande text -

Till världens alla små rebeller:

Dröm större. Sikta högre.Kämpa hårdare. Och om du tvivlar,kom ihåg Att du har rätt.


Jag kommer att sakna Zinat så mycket.Hon hade full koll på mina barn och barnbarn,ville veta vilken färg jag hade på naglarna och har ett fantastiskt minne för schlager,sport och kultur.Sa vad hon tyckte och tänkte,en tjej med skinn på näsan helt enkelt.


I går var det dags igen,upp på vågen och fram med måttbandet.Och visst har mina två veckor med nyttigare kost, mer motion och inget sött eller alkohol givit resultat.
Det känns så fantastiskt roligt och jag känner mig så peppad att fortsätta.

Ett par byxor jag beställt på nätet var för trånga över magen,men nu kan jag få på mig dom utan problem.

Klänningen jag hade på mig i går kände jag mig fin i och det är just den känslan jag saknat tidigare.

- 4 kg på två veckor och en massa centimertrar har nu lämnat min kropp.Mer ska det bli och jag mår så mycket bättre för varje dag.


Kram

Carina

 
 
Maria

Maria

5 juni 2018 20:13

Hej
Underbara bilder och bra jobbat med viikten
Kram Maria

http://Www.iahoglund.blogg.se

Carina

5 juni 2018 22:12

Tack fina Maria.
Kram Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards