Carina´s Blogg

Alla inlägg den 5 mars 2018

Av Carina - 5 mars 2018 15:00

Då var sportlovet slut.

Jag gick ju här hemma och väntade valpar efter Nora.Tre valpar hade hon i magen,det visade röntgen bilden.

Dygn 63 var det på torsdagen och Nora förberedde sig hela torsdagen med att bädda,bädda igen och åter bädda.

Men inga valpar kom på tordagen.På fredags morgon ville hon inte äta och då anade jag att nu är något på G.

Mycket riktigt,strax efter 17 kom första valpen,en tik.Men sen hände det inte så mycket mer.Jag såg tydligt på henne var dom andra två låg,och det var långt bak i gångarna.

Inga riktiga värkar.Jag tog med Nora ut och vi sprang fram och tillbaka utanför huset.In  värmen och vänta men inga värkar...Såg att valparna rörde på sig i magen,men låg fortfarande väldigt långt ifrån själva öppningen.

Ringde veterinären som gav mig tips på hur jag skule göra.Men det hjälptes inte så vi fick helt enkelt åka in.Nora,valpen och jag.När vi kom in på djursjukhuset så undersöktes Nora.Det togs prover,hon röntgades och så sattes det på dropp för att få i gång värkarbetet.Utan resultat...Då fick det bli en spruta som skulle få livmodern att dra i hop sig och få igång värkarbetet,men inget hände.Det fick helt enkelt bli ett kejsarsnitt.Kvar i rummet satt jag och tikvalpen som pep efter sin mamma.

  

Väntan kändes lång.Till slut kom en personal in med en vagn och två valpar,valparna mår bra och även Nora,nu ska vi bara sy i hop henne.

  

Det var så skönt att allt hade gått bra.Livmodern såg frisk och fin ut.Valparna var inte extremt stora så veterinären hade inget riktigt svar på varför Nora inte fick krystvärkar.

Nu är vi hemma och valpar och Nora mår bra.Att föda upp valpar är inte en dans på rosor alla gånger.

  


Det blev två timmars sömn på lördagen för det var ju Collins dop som stod på schemat.

En vacker lördag med strålande solsken.Jag hämtade tårtan som jag lovat och åkte sedan till Tullinge där dopet skulle hållas.

      

Ett fantastiskt fint dop,med vacker sång och underbara människor runt omrking som var där för Collins skull. Tänk att han är så berikad med fina släktingar och vänner.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards