Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Nöjd med dagens resultat

Av Carina - 4 januari 2010 17:51

Att gå en långpromenad varje dag har blivit ett måste för mig.Halv nio i morse tog jag tre hundar med mig på promenaden över dreviken.Det var så lugnt,tyst och fridfullt.Vi var inte många som var ute.Två timmar senare kom vi hem då vart det en kortare promenad med dom andra två som fick stanna hemma.

Duschade och åkte sedan till Hannge-Itrim för hälso analys nr 3.

Eftersom jag syndat mycket sen förra hälsoanalysen den 4/12 så var det lite jobbigt att gå dit och bekänna fäg   


Vikten vid förra träffen 4/12 var 58kg midjemåttet var 77cm

Vikten i dag var 55,7 kg midjemåttet 74 cm   

Jag hade alltså gått ner 2,2 kg och minskat 3 cm i midjan på en månad.Sammanlagt har jag gått ner 8,1 kg och minskat 15 cm runt midjan på 2 månader.

 Är så nöjd med dagens resultat

Jag ska fortsätta att tänka på vad jag äter för att få behålla min vikt och en dag i veckan får jag ha min syndar dag inom rimliga gränser förståss.

Jag fortsätter träna och att gå minst 10000 steg om dagen.

Träningen på friskis & svettis startar med sitt vår schema den 12/1 längtar efter att få komma i gån med träningen igen.


Passade på att fixa mina naglar när jag var i Haninge   

Nu i februari är det två år sedan jag började förstärka mina naglar och jag ska erkänna att jag inte kommer att sluta.Det är min belöning till mig själv.


Var in på Esprit också ( i bland hinner man med mycket)köpte mig en vit skjorta och en rosa tröja att ha ovanpå.Har tittat på detta länge och i dag slog jag till. Nu får det vara färdig shoppat med kläder ett tag framöver.


I morgon är det dags för Anneli och mig att träffas.Hon är en barndomskamrat sedan 36 år tillbaks.Vi har alltid så mycket att  prata om och hon är så lättsam att umgås med.Hunden-Imra åker tillbaks till sin fodervärd Jonas efter att ha varit här i en vecka och en dag.


   


 
 
Brollan Gizmo

Brollan Gizmo

4 januari 2010 19:30

Jösses vilket resultat fast det har varit jul och allt!! Imponerad :-))
Kram Sinna

http://lillhuset.blogspot.com

 
Ingen bild

Carina

4 januari 2010 19:39

Ja visst är det otroligr,så som jag har syndat :)
Kram

 
Lena

Lena

4 januari 2010 22:13

Tack för titten hos mig och den trevliga kommentaren = )

Grattis till dig också = )

Hit kommer jag gärna fler gånger!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

// Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards