Carina´s Blogg

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Carina - 7 februari 2011 21:17

Nu har vi fått Linas matkasse.


  

Strax efter kl 21 kom leveransen.Mycket fräscha råvaror,jag känner mig verkligen laddad inför veckans matlagning.Gabriella tycker också det ska bli en spännande matupplevelse denna vecka.

  

I morgon kommer det att bli Lax med krämig arborioris,sweet limesås och grönsaksstavar.


Kram

Carina

Av Carina - 7 februari 2011 18:15

Ja så känns det som att jag har blivit,helgen liksom bara försvann.

Nu är det måndag igen och jag längtar redan till helgen.

Det är full rulle på jobbet och det känns som om jag ska vara över allt och ha koll på allt i båda arbetslagen.Jag sa i från i dag till vår rektor och jag hoppas hon tar tag i detta med den andra arbetslagsledaren,ni vet hon-"believe me" .

Någon timme innan jag gick hem blev det bestämt att jag ska åka med det andra arbetslaget på friluftsdag till Flottsbro.Eleverna ska åka skidor och pulka det är en personal sjuk så då får jag rycka in.Hoppas bara på bra väder,men jag tyckte jag hörde något om storm på radion då jag åkte hem,men vet ej vart i detta avlånga land.


Det är helt otroligt,vet ni hur många som läste min blogg i går? Jo 66 personer, helt ofattbart att jag fångat så många läsare.Men tusen tack för att ni vill läsa och ännu roligare om ni lämnar en kommentar i bloggen.En del av er skriver på FB där det även går att länka till bloggen.En hade skrivit ett privat meddelande till mig i går och bland annat skrivit - japp du får blogga lite mera.. men hur som haver e de riktigt skoj och läsa den.TACK snälla DU  säger jag till dig 


Nu har Tobias bott hem i från i 12 dagar.Tror att han klarar det riktigt bra.Jag har inte ringt men Tobias ringde mig en gång,vi har haft sms kontakt.Tycker det är viktigt för honom att han känner att jag litar på honom att han fixar eget boende.Visst är man lite orolig,men han blir ju snart 22 år.

Att värma och laga mat kan han.Tvättstugan har han bokat till i morgon,jag tänkte först åka över i fredags och hämta hans tvätt då kalsongerna började ta slut.Men börjar jag med det är risken stor att jag fortsätter.Han får helt enkelt lära sig att planera tvätt tiden och tar kalsongerna slut får han vända ut och in på dem eller tvätta för hand.Jag vet att Tobias är duktig och fixar detta galant.


I kväll kommer Linas matkasse,Isabella lät mycket tveksam till veckan meny. Vi måste testa detta innan vi dömmer ut dem tycker jag.

Har faktiskt börja skriva i kökskalender vilka dagar tjejerna inte äter hemma. Enligt tjejerna äter dom hemma 6 dagar i veckan men enligt dagens sanning så ser det ut så här:

Vecka 4 Isabella åt hemma 2 dagar av 7 .Gabriella åt hemma 4 dagar av 7

Vecka 5 Isabella åt hemma 3 dagar av 7 . Gabriella åt hemma 2 dagar av 7

Ska bli intressant och se hur det blir denna vecka   


Nu blir det till att läsa lite och sedan titta på Annorlunda familjer.

Kent är på möte,Gabriella städar sitt rum och Isabella kommer hem i morgon.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards