Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Carina - 9 februari 2011 15:45

Jag har en annan man......ja om man ska tro skitsnacket från en dagmamma efter dagens händelse   


Jag måste bara få berätta.Onsdagar är en dag då vi går i tre omgångar med eleverna till simhallen för att lära dem simma.Jag arbetar som ni kanske vet på ett gymnasium med STORA elever.

Jag har ju bott i Skogås sedan 1985 så det är ju några år,kan väl säga att dom flesta känner till mig.Ni vet mamma till -  Isabella eller Gabriella eller Tobias.

Eller hon med ALLA TAXARNA.Eftersom jag även jobbar i Skogås så syns jag även ute rätt mycket.

I dag var det som sagt bad dag och det är rätt isigt ute på våra gångvägar.Vi har en elev,ung man,som är som en gentleman.Han skulle minsann gå armkrok med mig så att jag inte skulle halka.Ja dom är ju för rara eller vad säger ni?

Vi kommer gående han och jag,denna unga man är ca ett huvud längre än mig och ler som solen själv.Då ser jag en dagmamma som jag vet känner till mig,när vi passerar henne säger han - Puss min prinsessa,vilket han kan göra i bland för han är en riktig charmör.Jag blev så full i skratt för jag såg denna kvinna bara stå och gapa   Kunde läsa hennes tankar - Jaha nu har hon skaffat sig en älskare,och lammkött ska hon ha också!!!!!! 

Ja du dom tankarna bjuder jag med än gärna på för jag är helt oskyldig. Jag kan tänka mig hur snacket gick då hon kom in till dom andra dagmammorna  

Visst är det underbart att bli oskyldigt dömd.


Skönt att få sluta tidigt vilket jag gjorde i dag.Stannade i centrum på vägen hem, det fick bli blåbärsmuffins till i kväll.Hoppas vi inte är fler som bakat eller jo då blir det ju värsta fika kvällen.


Nu ska här tillagas potatis & purjolökssoppa.


Kram

Carina

Av Carina - 9 februari 2011 10:30

Det är förhoppningsvis en lindrig förkylning jag fått,är lite hes och känner av halsen bara lite grann.Och tur är väl det för jag har inte tid att vara hemma.


Vi har nu satt i gång med våra utvecklingssamtal med elever och föräldrar.Varje vår brukar vi åka på studieresa.Jag har varit med till Göteborg och Östersund.I år hade vi tänkt besöka Norrköping,men eftersom jag väntar på min operation så måste vi tryvärr ställa in vårens studieresa vilket känns så JÄVLAR taskigt i mot eleverna som verkligen ser fram i mot detta.Men jag kan ju inte hoppa runt på kryckor i tex Kolmården och är jag sjukskriven vecka 19 som är den planerade studieresans vecka,så tänker jag inte jobba.Eftersom jag inte vet exakt när operationen bli av så kan vi inte säga till eleverna att " vi kanske åker på studieresa".Vi informerar nu föräldrar och eleverna samtidigt om detta.Men som sagt jag känner mig som så taskig,vilket Anna säger att jag inte ska göra.Huvudsaken är att du blir bra i din fot.


I käll ska vi tjejer träffas igen och vi har sagt att vi ska ta med fikabröd varsin gång,men ingen erbjöd sig sist.Det känns som att jag måste rädda kvällen med att baka något efter jobbet.Men vet inte vad??? Muffins kanske det blir.


Nu är min rast slut.Dags att jobba vidare.Ha en bra onsdag.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards