Carina´s Blogg

Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Carina - 10 juni 2012 21:00

Det blev nästan en helt sömnlös natt.Tänk att tandvärk är bland det värsta jag vet.Och inte hjälpte värktablettern...

I morgon är det jag som ringer tandläkaren och bokar tid.


När jag gick ut till växthuset i morse för att plocka lite salldsblad till smörgåsen fick jag se att en jordgubbe var ätbar

Och eftersom jag vet att Kent var lite sugen på att få den första jordgubben,ja mest för att reta mig, så fick jag snabba mig på att mumsa i mig jordgubben då jag var i växthuset

  HAHA jag hann först   


Anne kom hit vid halv elva.Vi hade bestämt oss redan i går för att besöka Sunes växthus i Tungelsta.Det var första gången som Anne var där och jag är säker på att det inte lär bli den sista.

Köpte med mig lite blommor hem.Som jag sedan har planterat.

   Hade några några blommor innan som jag nu flyttade ut till andra sidan grusvägen.Måste ha lite att titta på då jag ser ut genom köksfönstret

 


För några månader sedan köpte jag dessa ljusstakar/fågelbon.Tycker dom är så söta och jag har ju fått lite dille på fåglar sedan vi flyttade hit så dessa passade mig utmärkt

   Jag tänder ljus varje dag då vi äter middag,samt i vardagsrummet och på toan.Är ett stort fan av tända ljus.


Kent håller på förfullt med altanen,men det fattas en del så i morgon beställer han mer virke.


I dag var det jag som fick stå vid grillen,brukar aldrig hända och det blev så gott så nu får jag tydligen ta över den rollen med.Grillade revbensspjäll som jag penslade in i en underbart god rökig sås

    Väldigt mumsigt blev det.


På morsdag fick jag min glassmaskin av Isabella.Hon visste att jag länge hade velat köpa en sådan.Så i dag blev det äntligen dags att prova denna maskin.Gjorde en jordgubbsglass

    Väldigt gott.Tänk vad mycket gott det finns att äta,bara man har fantasi.


Det är tur att vi bor som vi gör då jag ska rasta alla hundarna fyra taxar och en kopov.Går med dem alla fem på långpromenad ner till sjön.Det blir en rask och fartfylld promenad bara hundarna och jag.


/Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards