Carina´s Blogg

Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Carina - 31 juli 2013 18:15

Det kom en rejäl regnskur på eftermiddagen så dagens middag var rätt passande att äta när man känner sig lite ruggig.

  

Kändes lite märkligt att laga soppa på räkskal måste jag villigt erkänna,men OJ så gott det blev.

  

Receptet hittar ni i min matblogg här >>> 


Pratade med min mormor för några timmar sedan,hon är ju för rolig.Då vi var i Trosa handlade hon garn och mönster,men mönstret var på Norska så mormor fick med ett blad med översättning på orden till Svenska.

Hej mormor hur mår du osv,och hur går det med stickningen ? Med stora bokstäver sa hon JAG HAR SLÄNGT MÖNSTRET ÅT HELVETET !!!! INTE FAN BEGRIPER JAG MIG SÅ NORSKA !!!!

Har nu lovat mormor att åka med henne till en annan garnbutik i Farsta och hoppas hon hittar ett nytt mönster där.

Jag hör av mig vi tar det efter väder sa jag.Jaha och efter vilket väder vill åka då ? Ja inte då det är sol och klarblå himmel,nej då ska jag sola.Då skrattade mormor åt mig.

Synd att jag inte ringde tidigare i dag för det hade ju passat utmärkt.


I någons ögon är du vackrast...



Kram

Carina


Av Carina - 31 juli 2013 13:15

Sista juli har vi i dag,denna månad har verkligen rusat i väg.Rent vädermässigt har nog juli varit den bästa månaden på flera år.

Det var riktigt underbart att möta solen då jag drog upp rullgardinen vid sju i morse.Mycket behaglig luft att köra PW rundan.Det gjorde gott detta regn som kom i går.Men jag vet att naturen behöver mer regn än så.


Har hittat en väldigt bra sida där man kan kolla hur mycket kcal man förbränner på olika aktiviteter.

På min morgon runda gör jag av med ca 566,5 kcal.I höst då jag ska börja med zumba kommer jag att förbränna 618 kcal.Städning i 30 minuter 189 kcal.Ja titta in själva på sidan och se hur mycket du förbränner se här>>>


När morgon bestyder var avklarade åkte jag i väg en sväng för att handla.Köpte en favorit som är riktigt god till fil .

Nämligen Risentas musli,har ni inte testat den så gör det.


Postkodlotteriet,ni måste ha svårt att förstå ett NEJ.Vet inte hur MÅNGA gånger dom ringt mig/oss och nu svarar jag inte längre då deras nummer visas i displayen.Nej, jag är inte intresserad  säger jag varje gång och efter några dagar ringer dom igen,fastän jag har NIZ spärrat mitt nummer,trött man blir.


Ska snart sätta i gång med middagen,det ska bli räksoppa som jag ska koka på räkskal.Har aldrig gjort det så jag hoppas verkligen att jag lyckas.



Den bästa gåvan du kan skänksa de du älskar är din närvaro.

Hur kan du älska om du inte finns där ?



Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards