Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av Carina - 8 oktober 2015 19:30

Redan torsdag,otroligt vad fort veckorna går.

På helgens program står det - JAKT !!!

Men är i dagsläge osäker på om jag kan vara med ? Har nämligen blivit ordentligt förkyld.

Skulle ut på jakt både tisdag kväll och i kväll,men fick tacka nej. Det går inte att sitta tyst på ett pass med en snörvlande näsa som både läcker och är täppt samtidigt och på detta en rethosta.

Inte ofta som jag tackar nej till jakt,men var tvungen dessa två tillfällen.Hade ändå inte varit till någon nytta i skogen.


Oktober månad är en rosa månad.På cancerfondens hemsida står det :

Om Rosa Bandet-kampanjen

Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj genomförs under oktober varje år med syfte att finansiera cancerforskning, sprida kunskap om cancerprevention och bröstcancer samt bedriva påverkansarbete. Kampanjen genomförs i höst för 13:e året i rad.


Jag började denna månad med att dekorera mina naglar

  

På Ica Maxi försöker jag att handla de varor som finns i rosabandet .Det är riktigt rosa och fint i mitt kylskåp just nu.

Viktigt för mig att bidra med det jag kan.Hatar verkligen cancer och det känns som att var och varannan tyvärr drabbas av denna hemska sjukdom. 


I måndags var jag hem till Hanna för att trimma Nora,så nu är hon riktigt fin igen.Blev så klart en massa hundprat medans Hanna trimmade Nora.Alltid lika trevligt.

I tisdags kväll var jag hem till Lena,som är konservator,lärde känna henne för tre år sedan då jägarförbundet hade en tjejträff hemma hos Lena.

Lämnade  in en nötskrika som hon ska göra i ordning till oss.Se Lenas hemsida här >>>


Receptbloggen är uppdaterad med lite nya recept.

  

Chilikryddad laxfilé >>>


 

Kycklingbiffar med mos >>>


 

Älgbiff i kokosmjölk >>>




Hemligheten med lycka är att vara vän med sig själv



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards