Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Carina - 13 oktober 2015 16:30

Halva oktober har snart gått.Visst går tiden fort,förstår inte vart den tar vägen riktigt.

Helgen bestod av jakt.Laddade fickorna med näsdukar och tänkte,friskluft har ingen dött av.

Och jag kan säga att jag har inte blivit sämre,men är inte bra än.Men på god väg i alla fall.

På lördagen blev det jakt hos Jimpa på Ornö.Klarblå himmel och Jasny (vår kopov) drev tre rådjur och Kent fick skjuta en bock.Själv såg jag inte ett djur.

Tog fram Rea för att nosa på rådjuret,men så där jätte het på rådjuret var hon inte.

Nora släpptes och fick tag på räv som sedan sköts.

    

Vi grillade korv och åt lunch tillsammans.Grabbarna skulle i väg på andjakt och jag skulle gå i skogen och "skrota" lite med Rea.Hon fick tag på rådjur efter ca 26 minuter.Det buktade bra och jag kände mig nöjd.

När man är på Ornö en lördag så går ju inte båtarna/färjan lika ofta så jag kunde ju inte låta Rea driva allt för länge. Vilket var lättare sagt än gjort.För drevet drog i väg och jag som inte alls känner till vägarna på ön meddelade Kent att nu är det långt bort och jag behöver nog hjälp.

Jag undrar om de rådjur hon nosade på innan fick henne att totalt tappa kontrollen och bara tänka- JAGA JAGA JAGA !!!

För något samarbete eller vilja att lägga av fanns inte.Vi lyckades komma fram med bilen på traktorvägar som inte var avsedda för bil.Parkerade och sprang in i skogen.När klockan var 16:15 sprang Kent i kapp Rea,för hon vägrade att stanna.Vi hade då 800 meter till bilen och sedan 20 minuters bilväg till färjan som skulle gå 17:00.

Jag var helt slut och genom svettig.Hade ju klätt mig för -5 grader som det var på morgonen och som sedan steg till +12 grader.Vi hann precis med färjan och jag kan lova er att Rea var billig.

Mycket tråkigt avslut på en annars bra dag.

Hemma är Rea lydig och väldigt följsam,nu är frågan när jag ska våga släppa henne igen ???



Söndagens jakt blev i Huddinge.

Nora jagade riktigt bra och jag hade 50 meter till rådjuret som var en get,och jaktledaren hade sagt vi skjuter endast bockar.Kändes lite taskigt att inte skjuta när Nora jagade så bra.Men jakt är jakt.

Vi jagade förmiddag och sedan blev det även en sväng ut på eftermiddagen/kvällen,såg endast en hare då på alldeles förlångt håll.


I måndags var det premiär för älgjakten.Jag kunde inte ta ledigt.Det skulle vara roligt att få åka uppåt landet och jaga älg,en riktigt stor älgtjur skulle jag vilja få in i kikarsiktet och kröka finger för.

Kent fick skjuta älg i går,han är en riktigt grym skytt min man.


Receptbloggen är uppdaterad med två nya älg recept.

  

Älggryta med nypon >>>


 

Savojkåldolmar på älg >>>


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards