Carina´s Blogg

Alla inlägg den 1 december 2015

Av Carina - 1 december 2015 21:00

Då har vi kommit till årets sista månad - december.Tycker faktiskt att november gick ovanligt fort.

Har haft lite blogg torka sista tiden.

Inte varit motiverad och även tänkt,att det är väl ingen som saknar mina uppdateringar ändå.

Nu ska jag försöka vra lite mer flitig med inlägg.


Förra veckan var rätt fartfylld,allt från bebis besök till nagelfix och jakt.

Hälsade på Linnea och hennes lilla kille Lorenz.

  

Två månader gammal har han redan hinnut bli.Mysigt med bebisar tycker jag.


Är det något jag inte tycker om så är det regn i kombination med blåst.Vilket var helgens väder.

Men har man bokat in jakt så är det bara att klä på sig och vara ute.

Jag hade väl aldrig trott för si så där 10 år sedan att jag skulle kunna vara ute i just detta väder mer än till och från bilen.Nu handlar det inte om några få minutrar utan vi pratar om timmar, 5-6 timmar varav attjag även äter lunch och fikar i detta väder.

När jaktdagen är slut och man är på väg hem igen så är man bra nöjd ändå.

I lördags var jag och taxtjejerna ute på Ornö hos Anders och Sigge-

  Så himla bra mark att jaga på.Är så glad och tacksam över att få möjligheten att åka dit.

Rea drev riktigt bra och fyra skyttar såg drevdjuret,men inget blev skjutet.

I söndags jagade vi i Lissma och då blev det äntligen skjutet för Nora.

    Stefan sköt ett rådjur och hela jaktlaget var nöjda efter avslutad jakt.

Bjöd på pepparkaksmuffins båda dagarna och det gick hem hos gubbarna.


Fixat inför advent med stjärnor och ljusstakar sakt några tomtar har vi hunnit med.

  

Tomtar både på framsidan och altan har vi i år.


Uppdatering av matbloggen



  

 

Kyckling med ananas >>>


 

Salsiccia med stuvad potatis >>>


 

Lax med avokadosalsa >>>


 

Kronhjortsfärd med kantarellpasta >>>


 

Pepparkaksmuffins med lingon >>>



Hoppas ni hittar något recept som passar er.


Just nu håller jag på att leta hane till tik,har svårt att bestämma mig eller rättare sagt,jag har inte hittat den rätta åt tiken.Två tikar ska paras nästa år.Noras hane är kla sedan länge.Men inte Myntas.Hoppas det dyker upp någon bra efter vinterns jaktprov.

Men det är,vilket inte många vet,en hel del pyssel och beslut kring avel.Inte bara att avla och få söta små valpar som man sedan ska sälja vidare.



Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards