Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 december 2015

Av Carina - 13 december 2015 19:31

Vad gjorde man förr, innan internet fanns ? Vi har nu varit utan internet sedan i onsdags morse. Lite trist tycker båda mannen och jag.
Det är felanmälan så nu är det bara till att vänta.

Helgen har bjudit på jakt både utomhus och inomhus.
I lördags sköts äntligen ett rådjur för Rea och det var riktigt roligt att se hennes iver att få lugga i rådjuret då hon kom fram efter skottet.
Rea låg ca 1 minut efter och hann drivs rådjuret ca 35 minuter.
Drevet gick över på grannmarken men buktade sedan tillbaka och kom så lägligt att Kent kunde skjuta.
Gissa om jag blev glad.

Idag kryllade skogen av dovhjort och en hjort blev skjuten och även ett rådjurskid. Det var Kent och jag dom stötte dessa djur till skyttarna.
Nora fick springa idag, men drevet drog iväg.

Trevliga dagar i skogen med jaktvänner.

Jaga inomhus...
Vi har fått möss, råttor säger jag, men Kent säger NEJ det är möss.
Tre möss har vi lyckats få i musfällorna och jag tror det kan bli fler. Två uppe på vinden och en vid köksfläkten.
Så små och så äckliga. Då jagar jag hellre vildsvin än möss.
Och vad tusan hör grannens katter för nytta som inte fångar dessa möss? Dom stryker ju jämt runt vårt hus.

Pratade med en kvinna i jaktlaget i dag om bland annat 5:2 dieten.
Efter Nyår ska jag ta tag i detta och börja strama till det dom börja svälla över. Att banta sju dagar i veckan känns ju lite tråkigt, men två dagar av sju känns ju betydligt lättare.
Sedan lite motion på det.
Skulle behöva en ordentlig pannlampa som lyser upp skogsvägarna, så att jag kan gå mina PW rundor utan att krocka med vildsvin.

Nu återstår fem arbetsdagar sedan blir det lov.

Trevlig lucia och tredje advent.
Kram Carina

Glad och stolt husse som även denna gång fått skjuta första rådjuret för våra taxar.

Dov spets

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards