Carina´s Blogg

Alla inlägg den 7 december 2015

Av Carina - 7 december 2015 19:15

Äntligen är stormen över.

Det har varit några dagar med riktigt friska vindar.Eftersom vi har rätt mycket träd runt vårt hus,och turen inte riktigt varit med oss sista tiden så skulle vi inte blivit förvånade i fall vi fick ett träd över huset.

Men vi hade tur denna stormiga vecka.


Vi blev av med stömmen i två omgångar i fredags.Först under dagen och sedan på kvällen,som tur var hade vi precis ätit klart middagen.

Det är ju tur att jag gillar ljus och har en del liggande i mina skåp, som fick lysa upp vår kväll.Hade sett fram emot idol finalen,men ca en timme innan programmet började gick strömmen.Kom tillbaka efter ca 2 1/2 timme och då var det dags att lägga oss.Skulle upp tidigt på lördag morgon.

Vi har haft besök från torsdag till igår söndag som har sovit kvar hos oss.

Det har jagats hela helgen,plus att man velat göra lite extra god mat och verka pigg fastän man helst av allt velat slumra till i soffan.

Bjöd på något riktigt gott, dovhjortssadel med potatiskaka och calvadossås,mums så gott det var.

  

Receptet hittar du här >>>


Till efterrätt blev det After eight chokladmousse

 

Receptet hittar du här >>>  Väldigt enkelt att göra och fantastiskt gott.


En annan efterrätt som jag också bjöd på var pepparkaksglass med vit choklad och hallon

 

Receptet hittar du här >>>



I tisdags åkte Kent till Norge med Nora för att på onsdag morgon starta henne på ett drevprov.

Jag hade som mål att få henne till Norsk drevchampion och där med skulle hon då även bli Nordisk jaktchampion.

Vi hade turen med oss, och nu är hon klar.

Jag är så oerhört tacksam över att Kent åkt med henne på drevprov.Jag har tränat och jagat med Nora,Kent har åkt på prov med henne.Det är så bra när man kan hjälpa varandra.

Han är världens snällaste man och jag är så glad att han är min.


I lördags var jag med på jakt i Enhörna,gick med Jasny som fick upp vildsvin och vet ni vad bittert det var att stå och se ett vildsvin smyga nedanför mig där jag stod och vara utan bössa.


I söndags var jag med mitt föredetta jaktlag - Riksten.

Rådjursjakt med tax var tanken.

Tog denna bild på Nora strax innan jag släppte henne i skogen.

  

Så här i efterhandhand med facit i handen så lipade nog Nora åt mig.

Hon hade fått vara med som sällskap både fredag och lördag men inte fått jagat.Så när jag släppte henne efter lunch i går söndag så var hon extra taggad och när jag ser denna bild då hon "lipar" åt mig,så tror jag hon tänkte nu ska du få igen matte och det med råge.

Och nog fick jag igen,för denna lilla dam fick tag på älg som hon hängde efter i över två timmar....

Inte bra,men tack och lov la hon av då mörkret började komma,strax efter 16 tiden kom hon tillbaka och då var jag riktigt glad,blir ju samtidigt orolig att hon ska bli sparkad av älgen.

Det blåste på ordentligt och regnade så vi var bra blöta och genomblåsta.

Ett stort tack till alla ni i jaktlaget som höll mig sällskap.Det är extra viktigt sådana stunder att man har vänner som ställer upp och stannar kvar tills hunden är kopplad.


Nu räknar vi alla ner,ett efterlängtat jullov väntar oss.Nio arbetsdagar kvar innan vi kan checka ut från skolan,både elever och personal.



Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards