Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 april 2015

Av Carina - 9 april 2015 20:15

Ledigt betyder inte sovmorgon i detta hus då mannen ska jobba.Nej då klivar man upp klockan halv sex och hjälper till att utfodra och rasta alla hundar.

Taxarna är mina så jag tar självklar dom,hela fem taxdamer just för tillfället.

Lite komplicerat att gå med dem då inte alla vill åt samma håll.

Ambra segar efter,som att dra en säck potatis efter sig,tänk att en hund som inte vill gå kan bli så tung.

Rea och Nora ville springa efter rådjur,Diza håller sig mitt i mellan och Soda vimsar runt fram och tillbaka, hit och dit.Ja dom är ju för rara mina små.


Har hunnit med så otroligt mycket i dag,att jag inte kan förstå hur i hela friden jag hinner med att jobba   


Det blev en PW runda med taxflickorna Nora och Rea.Stannade till en snabbis vid Bröta stenen.

  

Totalt blev det 7,43 km.Känner mig nöjd att jag nu äntligen kommit igång med mina rundor.


Det blev en sväng med bilen till Farsta centrum för att köpa ny resväska.

Blev inte alls den färg jag tänkt mig,men det var halva priset,så färgen får duga = vinröd.Ville inte ha svart för det har ju alla andra,och det är betydligt lättare att känna igen sin väska på flygplatsensrullband om färgen sticker ut lite.

Därefter blev det Haninge centrum för att hämta ut en fin trälåda med vitt vin i som jag beställt från vinguiden.com

 

Jag tycker det är så roligt att ha lite olika fina viner hemma som passar i hop med det man ska äta.

Så en vinkällare skulle inte sitta fel.Undrar vad mannen skulle tycka om det ? 

Som om vi inte hade nog med projekt framöver ???

Jag kan berätta att valprummet snart är färdigmålat,sedan är det huset som skulle målas förra sommaren, som står på tur.Och därefter ska vi - say no more...


Efter besöket i Haninge centrum var det dags att tvätta bilen innan jag åkte till Ica maxi för att handla.


Blåsigt,men sol och i hundgården var det helt fantastiskt skönt så där satte jag mig med hundarna och en mugg kaffe.Njöt i solen medans dom busade runt.

 

Rea är ju helt fantastiskt duktig och tålmodig med denna intensiva lilla Soda.

Oj vilken energi Soda har,inte stilla många stunder.

 



Här kommer ett till vårtecken.

 


Ibland måste du göra det som är bäst för BARA DIG och DITT EGET LIV.

Inte det som är bäst för alla andra.


Kram

Carina

Av Carina - 9 april 2015 08:15

Då är jag ledig igen,känns riktigt skönt.

Jobbade två dagar efter att ha varit ledig fyra dagar och nu är det fyra dagars ledigt igen.

Har varit riktigt duktig med mina PW rundor,trots STORA skavsår på hälarna efter mina nya workskor.Tur det finns skavsårsplåster.

Kämpar på med rinda rundor,med hundarna som sällskap och det är så fantastiskt skönt att vi går mot rätt årstid och ljusare kvällar.

Älskar våren och att få se hur naturen vaknar till liv.

I går tränade vi spår med Rea,måste meritera henne innan första oktober då hon ska jagas in. Det gick riktigt bra och snart kan vi starta på första provet.

  

Vi har sedan i går morse tillfälligt besök,fram till på söndag, utav min tik Soda,som annars bor hemma hos sin fodervärd.

Inte en lugn stund för Rea och Soda som leker konstant.

  

Soda är en riktig lite tuffing,som inte ger sig i första taget,typisk tax.



Receptbloggen är uppdaterad.

 

Korv och rostade rotfrukter >>>


 

Inkokt lax med dill- och kaviarsås >>>



Att våga är bästa sättet att lyckas



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards