Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 7 februari 2016

Dag sju av nio - Det går bra nu

Av Carina - 7 februari 2016 19:15

Nu har jag kommit till dag sju av nio och jag måste säga att det går strålande.

Äter som jag ska enligt C9 metoden.Motionerar ca 50 minuter per dag,förutom i går då jag var på hundutställning och kom hem sent,hade Isabella och Minou som väntade på mig så PW rundan fick helt enkelt läggas åt sidan.

Tyvärr har inte mitt sug efter godis avtagit,men jag tuggar sockerfria tuggummi för att dämpa suget.

Känslan jag har fått av att jag blivit lite mindre i omfång får mig att känna mig glad.Vet ju inte än om detta har blivit så, vill ju som sagt vänta till dag 10 med att väga och mäta mig igen.

Så nu lever jag på känslan,och den är riktigt bra.


  

Det är fantastiskt skönt att komma ut på en ordentlig promenad,få upp flåset och även se hundarnas glädje av att få gå denna runda.Delad glädje är dubel glädje.


  Rea ställdes ut i Eskilstuna i går.Vi var där hela dagen.

Hanna visade henne åt mig och Rea blev tilldelad Excellent,tyvärr inget CK i dag.

Domaren var väldigt sprsam med CK.Han gav inte ens CK till alla championhundarna.

Fick en  väldigt söt godispåse av Hanna som jag ska ha till den där speciella dagen då jag ska unna mig något gott.

 


      

Receptbloggen är nu uppdaterad med lite nya recept >>>  


Gjorde morotsbollar som lördags godis till Melodifestivalen,grymt gott.


 

Mycket bus blir det då tjejerna är här.

 

Här övar dom inför kvällen mello.


 

Morgon mys med pingu.


 

Mitt älskade lilla barnbarn,endast 2 år och tre månader.Så otroligt duktig på så mycket.

Kan räkna till åtta och ibland till och med till tio.

Är jätte säker på färger.Tilltalar oss oftast med namn,som tex när man säger godnatt till Minou då svarar  hon var och en tillbaka med namn -god natt farmor,god natt Bella,god natt farfar.

Är riktigt duktig på sång texter.

Ja jag är en stolt farmor till denna lilla tös.



Kram

Carina




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards