Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 10 mars 2016

Dagens tistel går till ....

Av Carina - 10 mars 2016 18:15

Vad härligt det är att gå mot ljusare tider.Dagarna blir på någotvis längre när vi slipper treva fram i mörkret.

I tisdags var jag och en arbetskamrat på utbildning på Friskis & Svettis. Vi vill ju alla att dagens ungdomar/barn ska röra mer på sig så vi var där i några timmar för att få lite inspiration.

Jag var aktiv på Friskis & SVettis när vi bodde i Skogås,fram till min operation av foten,sedan var det svårt att komma i gång igen.

Jag gillar gruppträning,bra musik och någon som leder och hejjar på.Kände att jag blev lite sugen på att ta tag i träningen igen efter tisdagens träning/kurs.Men så kommer dessa MEN...


Men jag har ju en sådan hemlängtan till hundarna varje dag,vill hem och ta min PW runda med dem.Att sedan ge sig iväg igen då man har landat hemma,gått PW runda och lagat middag är omöjligt eller tvärkört för mig.

Träna innan jag kommer hem funkar inte heller,för då vill jag hem efter en arbetsdag.

Nu har vi ju våren i antågan och dessa kvällar är ju bara för underbara att kunna vara ute och njuta.

Som ni märker är jag inte motiverad till träning på annan plats än på hemma plan,snart kan vi ju ta fram cyklarna och även börja cykla med hundarna igen.

  

Rea,Tezz och Nora - kom igen nu så sätter vi fart.


 

Full fart framåt, på våra leriga grusvägar.


 

Passar på att fånga några solstrålar efter våran pw - runda.


I dag var jag på mammografi,aj som fan.Men det var inte det jag ville få sagt här.

Om man ska sitta i en reception så bör eller rättare sagt ska man väl ändå ha ett trevligt bemötande.

En äldre dam med rullator gick fram till receptionen och frågade om hon kunde få hjälp med att beställa färdtjänst för hennes mobil var så dålig.

Du kan få låna en telefon och beställa själv sa kvinnan i receptionen.

Men jag hör så dåligt och behöver därför din hjälp,svarade damen.

Kvinnan i receptionen var i ålder + 55 och svarade att hon aldrig beställt färdtjänst och var inte alls villig att hjälpa till.Men damen gav sig inte,jag ber ju om hjälp för att jag inte klarar av det själv.

Tillslut så kände väl receptionskvinnan sig tvingad att ringa och gjorde det mot sin vilja.Men med ett mycket trevligt bemötande mot denna dam.

Sedan kom det fram en annan kvinna och undrade om man kom in på beräknad tid eller var det försenat ? Hon ville veta för barnbarnet skulle möta upp henne efteråt och köra henne hem.

Då snäser kvinnan i receptionen 30 MINUTERS VÄNTAN SKA MAN ALLTID RÄKNA MED !!!

Men varför sätter dom en sådan människa i receptionen undrar jag ?

Henne kan väl väl gömma inne i ett arkiv där hon kan sortera papper eller liknande arbetsuppgifter.

Stackars människa som ska behöva vara så arg och på hugget hela tiden.Dagens tistel går till kvinnan på mammografi i Tumba.


  

Fyra jaktsäsånger har jag varit med och lyckats skjuta dessa djur.Hoppas det fortsätter med samma framgång.

Skulle vilja skjuta en bäver och ta rätt på gaddar och päls.Vi får se om jaktlyckan är med mig?



Receptbloggen är uppdaterad >>>


 

Lax med dillstuvad potatis >>>


 

Kyckling i kokosmjölk med citrongräs >>>



I morgon har vi fredag,så himla skönt.

Kram

Carina





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards