Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 28 mars 2016

LJUNGHEM!!! nästan skrek jag

Av Carina - 28 mars 2016 20:15

Påsken lider nu mot sitt slut,och slut det är jag med.Det har varit itensiva dagar med nära och kära.

Tur jag har påsklov nu och kan vila upp mig.

I fredags kom ALLA barnen hem hit,det var i somras senast jag lyckades med det.

Barnen lever sina liv och har inte alltid tid att komma hem till oss,bara för att jag vill det.

Sist jag träffade Tobias var i slutet av augusti.

Isabella,Gabriella & Nicklas,Tobias & Johanna,Minou hade vi hämtat tidigare var hos oss.

Bjöd på middag och efterrätt,blev inte så många timmar men man får vara glad för det lilla.

Isabella hade köpt så fina Pippi kläder till Minou.

 

Minou älskar att titta i farfars mobil på filmen där hon och jag badar,från i somras.


  

Många pussar blir det,även med pippi.


Minou och Isabella sov kvar hos oss.Vi passade på att fira voffeldagen på lördag i stället.

 

mmm sa Minou då hon åt.

 

Ute spelade vi fotboll och blåste såpbubblor.

 

Hundarna solade och njöt.


Vi fick för oss att åka på dagskryssning på söndagen tillsammans med Isabella och Tim.

Mycket lek och bus blandannat i bollhavet.

 

Alkoholfria drinkar skålade vi med. 

             

En riktigt trevlig och mysig dag blev det tillsammans med Isabella,Tim,Minou och Kent.


Vi lämnade tillbaka Minou strax efter 19:30 innan vi åkte vidare hem.

I dag har vi bara tagit det lugnt.Fick besök av Crobbe,Kent hade lagt ett träningsspår till hans hund.Vi fikade och pratade lite innan han åkte hem.

Kent bytte till sommardäck på bilarna.Jag tog min lång promenad med hundarna.Träffade då på en äldre man borta vid Blombacka som blev nyfiken på mig och undrade vart jag kom i från ?

-Ljunghem svarade jag.

-Blombacka? sa han frågande

-Nej Ljunghem svarade jag.

-Vad sa du jag hör lite dåligt,svarade han

-LJUNGHEM!!! nästan skrek jag

Då log han,jasså Ljunghem och så berättade han att en liten kort historia om gården som låg här och som brann ner,ungdomarna tände eld på det.

Hans svärfar ägde marke här och sålde det för sjuhundra tusen.

Mannen som bodde i det huset,där dom bor som inte gillar våra hundar.

Den mannen bråkade men grannfrun som bodde i vårat hus,dom var så osams att han flyttade och sålde till paret som bor där i dag.Det måste vara surt i det huset eftersom det nya paret nu är sura på oss och våra hundar.Det sitter nog i väggarna där inne.

Du vet jag är över 80 år och för två år sedan fick jag brev hem om att förnya mitt körkort,men jag kör ju inte bil,har det bara som legg.Och jag tänkte att är dom så dumma som skickar ut detta till mig som är halvblind och knappt kan gå så är jag dum tillbaka.Så jag skickade in ett foto på mig när jag var 40 år och kan du tänka dig fem dagar senare hade jag körkortet.


Mannen sitter på sin rullator och krattar,han är som sagt nästan blind,hör JÄTTE dåligt,men ut och påta i trädgården det ska han.Och ramlar jag så plockar grannarna upp mig sa han.Man ska hålla sig vänn med grannarna.

Skulle jag ramla så skulle mina grannar strunta i mig,jag fick nog ligga där tills fåglarna börja äta på mig.

Dom märkte ju inte ens när vi hade inbrott fastän dom var hemma i båda husen.Skrämmande

Han sa också att man ska hålla sig vän med sina grannar.

Ja det tycker jag med,men dom gillar inte våra hundar,svarade jag.

Han blev mycket förvånad över detta och sa att deras granne hade hundar ute dygnet runt som skällde och när dom flyttade så blev det så tyst och tomt.

Då har ni inga fika kalas i Ljunghem då sa han och log.


För några somrar sedan blev jag av med min identitet och så även grannarna och några till lite längre bort.Han som stal våra identiteter åkte fast  och bodde i Rönninge.Vilket kändes skönt att höra.Dom hade tagit honom på bar gärning då han skulle ta posten från våra brevlådor,igen.


Hade jag inte haft hundarna med mig hade jag nog stått kvar där än.

Intressant man att prata med,och han hade mycket att berätta.


Receptbloggen är uppdaterad med två nya recept >>>



Wallenbergare på hjortkalvfärs >>>     



 

Majssoppa >>>



Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards