Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 11 september 2016

Förlorare eller förståndig ?

Av Carina - 11 september 2016 19:45

Helgen är snart slut och ännu en arbetsvecka väntar.

I fredags hämtade jag Minou på förskolan.Minous mamma-Linda  skickade ett sms till mig där det bland annat stod att det första Minou berättade för fröknarna var att farmor ska laga god mat till mig i dag.Åh så rart av en nästan treårig tjej att kunna sätta ord och berömma maten jag lagar.Minou är ju väldigt tacksam och tycker att all mat är god som serveras hos oss.Men det är extra roligt att det är just maten hon tycker om då hon ska vara hos oss.

Vi lagade middagen tillsammans,Minou tycker det är så roligt att få hjälpa till.

   

Och tog en promenad med hundarna.


Isabella och Tim kom också till oss,och så här såg det ut när vi hade fredagsmys.


  


Efter frukost blev det en promenad ner till Grindsjön.


 


       

Någon har förstört vår fina brygga...


 


Isabella,Tim och Minou åkte vid lunchtid och jag blev kvar hemma.Vi fick en kort helg tillsammans men man få  glädjas åt det lilla och njuta av stunden.


Vet inte om jag ska ses som en förlorare eller rent av förståndig ?

Jag började i måndags med C9 bantningsprogram.Tänkte att det får bli det sista jag gör då det gäller bantningsprogram. Och det funkade,lite illamående och yrsel men jag stod ut.Från dag tre får man dessutom äta ett lagat mål mat om dagen och bara det är ju lyx.

Frukost och lunch blev det shake,men i går fick jag helt enkelt nog av shaken.Den stod mig upp i halsen,hade till och med lyxat till den med hallon och ibland blåbär.Men nej inte en shake till ville jag ta så jag bröt helt enkelt denna nio dagars kur redan på dag sex.

Jag var helt enkelt så less,så inte vet jag om jag ska ses som en förlorare eller rent av förståndig.Men jag var nöjd över mitt beslut och har nu bestämt mig för att detta var den SITA bantningskuren jag gör.Jag får helt enkelt vara en fyllig kvinna med lite extra former på vissa kroppsdelar,och vara tacksam över att jag är frisk och lever.Har en kropp som fungerar och kan röra mig fritt.


  

I går på promenaden såg jag detta hjärta.Går samma väg i stort sett varje dag men igår såg jag hjärtat i stenen. Kan det bero på att jag längtade efter Kent som varit borta sedan förra söndagen.Så skönt att få hem honom och även Tezz.

 


Vi har verkligen fantastiskt september väder.Riktigt varma sköna dagar.Vi tog en sväng ut till jaktmarken i dag och fick lite gjort så som röjning och en saltsten.

 

Nu är det bara två helger kvar,sedan man man släppa dessa fyrbenta vänner i skogen igen,längtar.




   


Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards