Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 2 november 2016

Mycket gnäll på mig i dag...

Av Carina - 2 november 2016 18:00

Å så kom första snön...

Inga vinterdäck på än,men i morgon eftermiddag hoppas jag.


Idag för tre år sedan fick jag ett nytt namn - Farmor.Tänk att jag som då,44 år fick heta farmor.Hur gammalt låter inte det ? Men det är så roligt att kunna vara farmor i en relativt ung ålder ( idag 47 år).

Att kunna sitta på golvet,springa runt,hoppa och leka med sitt barnbarn,det är livskvalitet för mig.

  

Grattis min älskade prinsessa på din 3 års dag.


Hälsade på min mormor på förmiddagen.Vi fikade och jag hade pepparkakor med mig.Mormor åt med god aptit,hon har verkligen blivit en gottegris.

Sist jag var där så duschade jag henne och fick en tillsägelse av min så kallade mor,det ska inte du göra det är personalens jobb.Men om jag vill tvätta min mormor på rygggen,låta henne få en väldoftande bodylotion på sig så är väl ändå det upp till mig.Och nu skiter jag fullständigt i vad Siv säger.

Så länge mormor går med på att duscha och blir lycklig av det så gör det även mig glad.

Passade även på att måla hennes naglar och rulla upp håret.

      

Visst är hon fin min mormor   


Och när jag nu ändå gnäller så kan jag väl fortsätta.

Som ni vet så tycker jag om att laga mat,gillar porslin och glas.Roligt att kunna duka med varierande porslin.

Mormor hade några glas som jag tyckte mycket om och som hon sa ta dom Carina,du får dom.

Men jag svarade alltid,tänk om Siv och Catarina vill ha dom ? Jag måste fråga dom först innan jag törs ta dem med hem svarade jag mormor.Min mamma har värsta kontrollen på allt,och sedan visste jag inte om även dom gillade just dessa glas.

Nu har allt gått så fort och mormor kommer aldrig mer hem,så hennes lägenhet är tömd och allt är skänkt till myrorna.Fick veta detta idag och blev riktigt besviken på Siv och Catarina.

Inte ett ord om detta till mig,fy fan för dem säger jag.Varför tog jag inte glasen,varför skulle jag fråga om dom ville ha glasen ?

Nu är detta bara materiella ting,men ändå,jag tycker inte om att dom kör över mig.

Jag skickar dem alltid ett sms och meddelar när jag besöker mormor och ett sms när jag varit där.

Dom hör aldrig av sig till mig,om dom åker dit eller har varit där.

Jag skulle väl också kunna strunta i att skicka sms,men vill inte att dom är där när jag hälsar på mormor.

Den dag mormor inte längre finns så har vi - Siv och Catarina,inte någon kontakt mer.




Var och besiktade Kents SUBBA i dag och jag skämdes .För det första så luktar det hund i den,finns inget värre,så jag hade tidigare på dagen köpt doftgranar som jag hänge in.Sedan är den så skitig inuti,så pinsamt tycker jag.

När jag rullade in i besiktningshallen och klev ur bilen sa killen,Dags att besikta pärlan ? Ja bilen ska besiktas och den är INTE min.

Som tur var blev allt godkänd,med endast en anmärkning.


I går blev det två träningspass.

På morgonen var jag till Curves och på kvällen till Actic Sydpollen.En jaktkompis fru kör ett pass där på tisdagkvällar kl 18:00.Nio stationer,45 sekunder på varje station,4 varv.

Jösses vad tufft det var jämförelse med Curves.

Riktigt jobbigt,men förbaskat roligt och idag känner jag en träningsvärk jag inte haft på länge.Det är just ett sådant pass min kropp behöver.Tack Marjo för att du bjöd in mig till ditt pass.

Ska försöka komma på fler tisdags träningar.


Kram

Carina



 
 
Ingen bild

Emma

7 november 2016 16:29

Vad tjusig hon är din mormor! Så fint att du piffar till henne! :) och så lika ni är!

Carina

7 november 2016 21:25

Visst är hon fin min mormor ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards