Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 november 2016

Av Carina - 13 november 2016 17:45

För det är ingen vanlig dag,för det är mormors födelsedag.HURRA,HURRA,HURRA

    

Mormor trode att hon fyllde 105 år,men det är bara 91 år.Jasså är jag så gammal sa hon.Men när fyller du 100 år då frågade mormor mig ?Jag ska först fylla 48 år svarade jag henne.

Tänk att en tumör kan ställa till det så med minnet.Trode väl aldrig att min mormor skulle bli så här förvirrad.

Men hon har humor.Oj vad vi skrattade tillsammans med henne i dag Gabriella,Isabella och jag.

Ibland så säger hon dom mest märkligaste sakerna, att man få fundera en stund om hon driver med en eller om det kan vara så där förvirrat ?

Söt är hon i alla fall min lilla mormor.Och glad blir hon när vi kommer och det känns alltid extra roligt.

Jag hade bakat cupcakes med citronfrosting på.

  


Efter besöket hos mormor blev det träning på curves.Jag är så glad att jag fick till det tre gånger denna vecka.Och tränar man minst tre gånger en vecka då får man ju dessa curves pengar och när man fått i hop ett gäng kan man lösa in dem och få något ur det glasade skåpet.Som tex vattenflaska,strumpor,kylväska med mera.

Bra morot för att få oss att träna.

Är sugen på att börja träna där jag var i förra veckan,vid Sydpolen i Södertälje.Men det känns lite mycket att lägga nästan tusenkronor på två träningskort.Så till sommaren då jag gått ett år på Curves så får jag överväga om jag ska fortsätta eller byta.

För någon typ av träning måste jag fortsätta med.


Kram

Carina




Av Carina - 13 november 2016 09:00

En helg utan jakt.Tänk så snabbt vädret kan slå om.Det är så vackert med all snö men det ställer till det för mitt fritidsintresse tillsammans med mina fybenta vänner.

Nu lovar dom regn på tisdag så jag får se detta avbrott på jakten som en ta det lugnt helg helt enkelt.Inget ont som inte har något gott med sig.

  

I fredags var det dags att fixa naglarna igen.I nio år har jag fixat med mina naglar var tredje/fjärde vecka.Törs knappt räkna ut vad det blir i pengar.Men jag varken röker eller snusar så något måste jag ju unna mig.


Vi testade nya Blossa 16 glöggen.Smaksatt med kråkbär.

Kråkbär ett bortglömt bär

– Kråkbäret är ett ibland bortglömt bär men i kråkbäret har vi framförallt funnit en ingrediens som bidrar med friskhet till vår årgångsglögg. Björksirap förädlad ur björksav adderar en rund sötma och rymmer toner av smörkola. Som en påminnelse om lägerelden har glöggen även en lätt rökighet, säger Åsa Orsvärn, chief blender på Blossa, i ett pressmeddelande. Läs me här >>>

  

Jag tyckte inte om årets Blossa 16 glögg. Kråkbär är inget för mina smaklökar.


Ett smidigt sett att handla vin på är genom The Wine Company.Jag har tidigare ( ett och ett halvt år sedan)beställt vin via dem och får det levererat direkt till dörren.

  

I fredags kom min andra leverans och jag tycker det är så trevligt med detta mixade vinpaket.Titta in på deras hemsida >>> Beställde även choklad av dom.


I fredags hade vi chokladens dag och jag älskar ju choklad.Köpte en chokladfontän för några år sedan,men aldrig använt den.

  

Så i fredags doppade vi färsk annanas i choklad.Det var väldigt gott,men kladdigt.Får se när jag plockar fram chokladfontänen igen. Lär nog dröja tror jag.


I går morse hängde jag på låset på Curves som öppnade klockan 8:00.Har bara hunnit träna en gång denna vecka så jag var bara tvungen att träna i går.Roligt som tusan,men svårt med tiden ibland.Arbetet tar för mycket tid av ens liv.


  

Därefter blev det en härlig promenad ner till Grindsjön.Det var så vackert,så tyst och så skönt i solen.


Receptbloggen är uppdaterad med två nya recept.Ta dig en titt där >>>



Trevlig söndag.

Och en STOR KRAM till ALLA närvarande pappor.


/Carina














Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards