Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 13 november 2016

Kråkbär - inget för mina smaklökar

Av Carina - 13 november 2016 09:00

En helg utan jakt.Tänk så snabbt vädret kan slå om.Det är så vackert med all snö men det ställer till det för mitt fritidsintresse tillsammans med mina fybenta vänner.

Nu lovar dom regn på tisdag så jag får se detta avbrott på jakten som en ta det lugnt helg helt enkelt.Inget ont som inte har något gott med sig.

  

I fredags var det dags att fixa naglarna igen.I nio år har jag fixat med mina naglar var tredje/fjärde vecka.Törs knappt räkna ut vad det blir i pengar.Men jag varken röker eller snusar så något måste jag ju unna mig.


Vi testade nya Blossa 16 glöggen.Smaksatt med kråkbär.

Kråkbär ett bortglömt bär

– Kråkbäret är ett ibland bortglömt bär men i kråkbäret har vi framförallt funnit en ingrediens som bidrar med friskhet till vår årgångsglögg. Björksirap förädlad ur björksav adderar en rund sötma och rymmer toner av smörkola. Som en påminnelse om lägerelden har glöggen även en lätt rökighet, säger Åsa Orsvärn, chief blender på Blossa, i ett pressmeddelande. Läs me här >>>

  

Jag tyckte inte om årets Blossa 16 glögg. Kråkbär är inget för mina smaklökar.


Ett smidigt sett att handla vin på är genom The Wine Company.Jag har tidigare ( ett och ett halvt år sedan)beställt vin via dem och får det levererat direkt till dörren.

  

I fredags kom min andra leverans och jag tycker det är så trevligt med detta mixade vinpaket.Titta in på deras hemsida >>> Beställde även choklad av dom.


I fredags hade vi chokladens dag och jag älskar ju choklad.Köpte en chokladfontän för några år sedan,men aldrig använt den.

  

Så i fredags doppade vi färsk annanas i choklad.Det var väldigt gott,men kladdigt.Får se när jag plockar fram chokladfontänen igen. Lär nog dröja tror jag.


I går morse hängde jag på låset på Curves som öppnade klockan 8:00.Har bara hunnit träna en gång denna vecka så jag var bara tvungen att träna i går.Roligt som tusan,men svårt med tiden ibland.Arbetet tar för mycket tid av ens liv.


  

Därefter blev det en härlig promenad ner till Grindsjön.Det var så vackert,så tyst och så skönt i solen.


Receptbloggen är uppdaterad med två nya recept.Ta dig en titt där >>>



Trevlig söndag.

Och en STOR KRAM till ALLA närvarande pappor.


/Carina














 
 
maria

maria

13 november 2016 12:30

Snygga naglarna blev. Jag tröttnade på min ila/cerisa färg efter 2 dagar så ska göra om den 25/11. Vettefan vad det blir då
kram Maria

http://www.iahoglund.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards