Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 28 september 2017

Det gick inte att mota Olle...

Av Carina - 28 september 2017 10:30

För nästan exakt tre månader sedan blev jag kanonförkyld.Jag hade längtat så efter mitt sommarlov och så blev jag sjuk.Nu har jag gått och längtat till första oktober då jakt med hund sätter i gång och vad händer då ?

jo kanonförkyld igen.Jag som,peppar,peppar nästan aldrig är förkyld har blivit det igen.

I torsdags började jag att känna av min hals.Den sved och gjorde ont,så i fredags kokade jag ingefära och blandade i citron och honung.En shot om dagen håller förkylningen borta,sägs det.

  

Har tagit mig 1-2 huttar varje dag,men inte hjälpte det.Så i går strax efter lunch fick jag tacka för mig på jobbet och åka hem.Är så fruktansvärt snorig och lite hostig.Det snyts varannan minut känns det som.

Jag förstår inte varför jag blivit så mottaglig för förkylningar ? Märkligt vad snor det kan finnas i en näsa  

Försöker nu att vila mig så att jag blir frisk snabbt.

Vill ju även komma i gång med min träning,har ju bara en månad på mig på rehab.

Blir hemma från jobbet idag och i morgon,med förhoppning om att bli bra till på måndag.


Min man är ju för rar.

Han vet ju om mitt STORA intresse för matlagning och kom i går hem med en ny grej.En grej jag inte visste vad det var ? Han hade nog förväntat sig en glad jublande fru,men möttes av en frågande fru.

Vad är detta och vad ska jag med den till ?

  

En champion sous vide.Har ni hört talas om detta ? Jag var tvungen att googla för att ta reda på vad jag ska använda den till.Blev inte mycket klokare än att den ska ner i en kastrull tillsammans med vakumpackat kött/fisk.Jag måste helt enkelt testa i helgen.


Där emot blev jag väldigt glad över denna maskin som han också hade köpt igår.

  

Kaffemaskinen - Tassimo.Har länge funderat på att köpa den men det har inte blivit av.Tyvärr känner jag ingen smak pga förkylningen men förhoppningsvis snart kan jag dricka kaffet och njuta.


Receptbloggen är uppdaterad med lite nya recept.

       Så ta er en titt här och låt dig inspireras till att laga något av dessa ekla recept >>>



Kram

Carina




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards