Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Mycket frisk luft blev det

Av Carina - 25 april 2010 20:59

Kent och jag gick en 40 minuters morgon promenad med hundarna i det vackra vädret.Sen var det hem och kratta,sopa och gör fint ute.Vi har en ny inflyttat granne som gick loss med sin motorsåg.Passade då på att fråga om han kunde ta ett träd på vår baksida samt lite sly vilket han gärna gjorde.Bra med händiga grannar.När det var sågat och klart var det bara till att släpa bort allt till vår gemensamma brasa som ska tändas på fredag.


Kent och jag åkte med varsin hund, Diza och Jasný till Ågesta motionsspår för att köra "power walk" i 6 km spåret.

Skönt att röra på sig och så småningom ska vi öka med att springa,men en sak i taget.Tycker igentligen inte om att springa så jag förstår inte vad jag håller på med    NEJ det är ingen 40 års kris jag lovar.Det är nog snarare en "må bra kris" eller "ta hand om mig själv kris" om det nu måste vara en kris jag hamnat i ???


När vi kom hem var det dags att slå på grillen.Vi grillade kött och grönsaker. Underbart gott.Efter det cyklade jag till Friskis & Svettis för att köra ett stationspass på 1 timme och 30 minuter.Det kändes i kroppen att jag hållit i gång hela dagen.Men jag kämpade på och när det var dags att cykla hem var det jobbigt för mina ben.


Mycket frisk luft blev det i dag så i kväll somnar man nog ovaggad.Men i kväll blir det nog inte så, Isabella är på sin första personalfest så jag lär nog inte somna förrän jag hör nyckeln i dörren. Hoppas hon inte blir så sen.


I går jobbade jag min sista lördag ,på ett tag, i min fars djurfoderbutik.Kommer att börja jobba i september igen.Men nu är det vår och snart sommar ,då har jag inte tid att jobba varje lördag.


Nästa vecka går vi över till maj månad på lördagen.Då är det snart dags att köpa blommor och göra fint ute.Isabella blir 19 år.Kents morbror ska ha 60 års fest.Hilda ska ha valpar. Ålands kryssning med goda vänner.Studieresa till Östersund.Mycket är det som händer i maj.


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards