Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Jag sjunger hellre än bra

Av Carina - 19 mars 2011 22:00

Jag minns då jag var liten,ja det är några år sedan.Vi bode i Vårby gård.Jag har alltid varit väldigt förtjust i musik,sång och dans.

Satt på mitt rum och övade till sången"Låt mig få tända ett ljus" som jag sedan ville sjunga för min familj på julafton.Men min mamma tyckte inte jag skulle sjunga den och jag minns hur ledsen jag blev.

Det fanns en kör i Kyrkan som jag var med i och sjöng varje onsdag tränade vi. Jag tyckte det var pinsamt att inför mina kompisar berätta att jag var med i kyrkans kör,så detta var något jag höll tyst om.Jag kommer i håg vilka omvägar jag gick för att inte bli avslöjad då jag gick in i kyrkan,tänk om någon sett mig gå in där? Hur skulle jag förklara detta i fall frågan kom upp,vad gjorde du i kyrkan?

Sjöng på flera barndop och gustjänster.Älskar att sjunga och kan väl säga att jag sjunger hellre än bra   

Förutom kören så dansade jag även balett,det är nog därför mina tår börjar krokna nu,haha.

Spelade Emil i Lönneberga då vi gick i trean.Har även mimat till ABBA,Bonney M  och Baccara.

Ja att showa och stå inför publik var min  grej då jag växte upp   

Men om någon skulle fråga mig i dag om jag vill vara med i körslaget ellet Let´s Dance så skulle jag utan tvekan tacka JA   


Vad har jag mer provat på i min barndom?

Judo,men det var inget för mig.Gjorde så ont då dom slängde mig i golvet.

Vollyboll testade jag också men då fick jag ont i handleden.Fotboll spelade jag ett tag,men vi förlorade jämt och jag är ingen bra förlorare,så jag slutade.

Hästar där i mot de var min grej och jag var en riktig häst tjej långt upp i tonåren.Hade hand om två privat hästar Fjodor och Golden Boy.Galloperade över ängarna i Lissma och sjöng för fullt.Kan nog kalla mig för den sjungande ryttarinnan.


Kram

Carina

 
 
Annci

Annci

21 mars 2011 20:25

Ytterligare en sak vi är lika på - kärleken till sång :-)

Jag sjunger jämt! Men numera mest för mig själv. Utåt sett sjöng jag senast på en kompis bröllop 2008, "För kärlekens skull". I kyrkan.

Som barn/tonåring sjöng jag i kör. Som vuxen har jag provat gospel (ääääälskade det).

Det är helt enkelt livet!!!

Kram å sjung på. Högt!

http://www.hultstrom.nu

Carina

22 mars 2011 07:27

Underbart med en sångfågel till i min vänskapskrets :-)

Älskar den låten "För kärlekens skull"

Kramar till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards