Carina´s Blogg

Alla inlägg under juni 2012

Av Carina - 3 juni 2012 19:15

Vaknade vid tre i natt och var hur pigg som helst  Men vad gör man uppe vid den tiden på natten? Som tur var lyckades jag somna om igen,fast det tog lite tid.Blev några snurrningar i sängen innan sömnen hittade tillbaks.

Vaknade vid sju nästa gång och vid halv åtta beslöt jag mig för att gå upp.

I dag skulle det städas och byta lakan.Blev även en tur till Ikea.Tror alla var där i dag för det var riktigt svårt att hitta parkering.Hade ingen större lust att åka dit,men Kent tyckte att det fattades en blomma i valprummet.Vi tar det en annan dag sa jag,nej då blir det aldrig av svarade han.OK VI ÅKER DÅ!!!

Jobbigt att behöva fara runt varje dag,tycker jag.

Vid halv fyra var det dags att åka igen.Till Haninge för att hämta Gabriella som jobbat och var i akut behov av nya skor och vem skickar man sms till då??? Ja inte tjatar man på sin pappa då det gäller pengar,nej då frågar man mamma.

Min allergi mot valparna har slagit till igen.Åt tabletter ca två veckor innan och fram till i torsdags,då dom tog slut.Jag klarar mig nog utan nu tänkte jag.Men i går började det med en massa ögonkli och nysningar så i dag fick jag köpa en omgång piller igen. Tänk att man ska behöva vara allergisk mot sin hobby,ingen bra kombo liksom.Men tur det finns piller.


Nu är det bestämt,nästa lördag sätter vi igång med altanbygget   

Kram

Carina

Av Carina - 2 juni 2012 21:00

Det var svårt att lämna sängen i dag då man hörde hur det regnade utanför.Masade mig upp vid halv nio.

Pelle kom hit på förmiddagen och snackade altan med Kent.Har jag tur kanske bygget kommer i gång nästa helg  



Jag är ju en buzzare och denna gång var det provkörning av SEAT Ibiza

  Åkte till SEAT i Sätra i dag för att provköra denna miljövänliga bil.

En pigg och helt fantastisk bil,som jag varmt kan rekomendera er att ta en extra titt på.


Passade även på att handla på IKEA och CHILLI

Dessa glas kunde jag inte motstå,kan vara gott att dricka sommar drinkar i när nu värmen kommer tillbaks igen ???

 

   Dessa skålar köpte jag för att dom var så söta  

  Det blev hyllor och blommor till valprummet


Man skulle kunna tro att det är höst i dag,regn och blåst.

Trodde aldrig att jag den 2 juni skulle behöva elda,men så blev det i dag.Skönt med värmen och även att höra hur det sprakar.

  Middagen i dag var väl inte så passande med dagens väder,men tack vare värmen från den öppna spisen så drömde jag mig bort till varmare dagar.Ceasarsallad,med kyckling och hemmagjord dressing.Riktigt gott     

Nu blir det jordgubbar,vittvin och Martin på tv


Kram

    Carina    

Av Carina - 1 juni 2012 20:15

Det var en dag med mycket känslor.Till och med molnen grät där uppe.SJUNG om studentens lyckliga dar....

Gud så fina dom var alla elever på vår skola.

Eleverna kom vid 8 tiden.Vi lockade håret på dem och bytte kläder.

Klockan tio var det dags för lunch.

   

Mycket tjo och glada skrik.Åh vad glada dom var fastän regnet vräkte ner utanför.Mätta och belåtna gick vi in till gymnastiksalen där PIG AWARDS skulle delas ut bland annat till Årets svärmor/svärfars dröm,Årets kärlekspar, Årets sämsta parkering och Årets Rockers.Det var 3-5 inom varje kategori som blev nominerade.Vi på särskolan hade en elev nominerad till årets Rocker.Ni skulle se han min då han blev nominerad,DET ÄR JAG  sa denna elev.

Och då han fick sitt namn uppläst som ÅRETS ROCKER reste sig ALLA upp och SKREK hans namn   samt applåderade.

Det var en tårgripande känsla,jag rös i hela kroppen och såg knappt ut genom mina tårfyllda ögon.Denna elev studdsar som en riktig ROCKER på scenen och tar i mot folkets jubel och svarar DET ÄR JAG ROCKER   

Så häftigt att eleverna accepterar våra elever och tar i mot dem med jubel.KRAM till er.

När nomineringarna var klara och stipenderna utdelade var det dags för diplom och sedan upp till ballkongen för att ta i mot föräldrar,släkt och vänners jubel."FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN;FY FAN VAD JAG ÄR BRA!!!! "

Vi på särskolan skulle springa ut som klass nr tre.

Men då det var dags för oss så saknades en elev,som inte kunde slita sig från ballkongen.Han gillade att stå där uppe och vinka åt ALLA.

När vi till slut fick ner eleven och vi skulle springa ut som klass nr fem sringer en elev i väg -MÅSTE KISSA!!!!! Ja det är mycket som kan hända en dag som denna.

Vi fick springa ut som klass nr sex och det gick riktigt bra .Föräldrar stod med fina skylltar och eleverna var så glada.

Det kommer att bli så tomt då dessa elever slutar,som har gått på vår skola lika länge som jag jobbat där.

Denna elev har jag haft hand om hennes tre första år.Oj så mycket kul vi haft tillsammans.Och vad duktig hon blivit.Vi har tillsammans åktränat,hundtränat och lärt oss vad rätt sett är.

Jag har fått många sura miner,mycket skratt och en och annan sten på mig.Men det är nu ett minne blott.

Lycka till nu alla lyckliga studenter  

Camilla jag och Sara har varit en radar trio sedan november 2011.Nu slutar tyvärr Sara som ska följa med en av eleverna till daglig verksamhet.Men vi har redan planerat en återträff = Ålands kryssning


Fick även i dag blommor och blomster checkar av föräldrar och elever  


Garbiella och Christopher mötte upp mig på jobbet.Sedan vart den en tur till Ica Maxi.Packa upp matkassar och sedan i väg till Moraberg för att handla lite till.


Middagen i dag blev taco och en smarrig efterätt med jordgubbar

       


Nu blir det Lets dance och jag håller tummarna för Molly fastän jag tycker att Anton är sjukt snygg  


Kram

    Carina

     



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards