Carina´s Blogg

Alla inlägg den 2 april 2012

Av Carina - 2 april 2012 21:45

Nu har det stått helt stilla i flera dagar.Detta gör mig lite frustrerad,vill få det klart.Men över vädres makter kan man ju inte göra så mycket annat än att bara gilla läget.Det är alltså utbyggnad av hundgården jag pratar om.Har inte hänt någonting sedan i tordags och då fick vi avbryta pga hagel och snö.

Men jag hoppas verkligen att vi kan sätta fart med detta i mogon kväll.


Veckans inspirationskasse innehöll strömming en av middagarna och hur inspirerande är det med strömming   

NOT FOR ME!!!

Strömming är kattmat.Titta bara på filmen Pelle Svanslös där är strömming högvaluta i filmen.Så vidrigt äckligt så jag vill spotta och fräsa då jag stoppar det i min mun.Nej du Ica inspiration,den rätten lagar jag INTE.

Så här ser veckans middag ut

*Salamipasta med kryddig oliv-och sockerärtssås

*Chicken á la king

*Het strömmingslåda med currystekt lök

*Lammfärsbiffar med fetaost och mangochutneysås

*Lax och sparrissallad med krispig spenat och äggpaj


Sommartider hej hej.Ja nu ska man planera inför sommaren.När ska man önska sin semester på jobbet och vad ska man göra på sin semester.

Men alla har ju inte möjlighet att önska när exakt man vill vara ledig.För man ska anpassa sig efter alla andra man arbetar med. Sen finns det dom som alltid har tagit semester samma vecka år ut och år in och vägrar att flytta på sin ledighet fastän man kanske är två som delar på en tjänst och kanske önska samma vecka.Då tycker jag man kan turas om,ta vartannat år.För lite rättvisa ska det väl ändå vara.

Eller när det finns lite med jobb,då kan de flesta få ledigt.Tänker även på dessa egna företagare som aldrig kan ta mer än en veckas semeste åt gången för då rasar firman totalt.

Eller om man som jag arbetar i skolan.Då får man varken önska eller välja då är det bara till att vara ledig.Oavsett om man vill eller ej.

I bland önskade jag att även jag fick välja min ledighet.Skulle då ta ledigt i augusti/september.


Och vad ska man göra på sin semester? Jag älskar att planera och boka långt i förväg.En del tar dagen som den kommer.

Denna sommar blir inte alls som jag haft det tidigare somrar med utlandsresa.Det blir en sommar i Sverige.

Tänkte göra lite dagsutflykter i närområdet.Besöka små smultronställen jag varit nyfiken på men aldig kommit till.

Vet ej om jag blir ensam på mina dagsutflykter för Kent vet inte när han får ledigt i sommar,då han är ny på jobbet.

Men jag är van att ha semestrar ensam,och en redig kvinna klarar sig själv   

Då barnen var små delade vi alltid upp vår ledighet under sommaren för barnens skull.Vi var nog bara tillsammans i en vecka.

Passade mig alldeles utmärkt.Då gjode jag det jag ville med barnen och Kent det som passade honom.


Kram

Carina




Av Carina - 2 april 2012 13:15

Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser

Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare


 

  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards