Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 april 2012

Av Carina - 4 april 2012 20:00

Åkte förbi Ica Maxi direkt efter jobbet.Hade tänkt åka dit i mogon men det blev ändrade planer i sista stund.Hade ingen" kom i håg lapp" med mig.Det krävs det nu för tiden om man ska få med sig allt man vill handla   

Hade skrivit upp 30 varor och då jag kom hem bockade jag av och hade endast missat 6 varor.

STARKT jobbat Carina   

Så det får helt enkelt bli en sväng till Ica Maxi i morgon med  


Åker förbi där varje dag då jag åke till och från jobbet.Trodde det var ett nedlagt växthus.Men en dag fanns där en skyllt Sune Tryggs växhus Öppet.Blev genast nyfiken på vad han hade att erbjuda mig.Så i dag stannade jag och gick in.

Handelsträdgården, i Tungelsta utanför Stockholm, har pelargoner som specialitet och har ett stort sortiment - ca 400 olika sorter.Jösses vad blommor och gissa om jag gick i gång.Titta in på hemsidan här Sune Trygg

Köpte med mig två pelagoner hem-Morbacka.

Lammfärsbiffar med fetaost,rostad sparrispotatis och mangochutneysås blev det till middag i dag.

Jag tycker inte som ni redan vet så värst mycket om lammkött,kryddade lite extra med sambal oelek och vitlök,men tyckte ändå att lammsmaken gick igenom.


 Så här såg det ut då vi började med hundgården i dag

     Och så här långt kom vi.Sen tog brädorna slut.Ni ser slipersen som ligger ner på marken.Där kommer vi att sätta galler,så det blir inte helt igenbyggt.Vill bara ha denna bit ni ser på bilden,för att skärma av mot vägen där det kommer hästar och fotgängare i bland.

Förhoppningsvis fortsätter vi i morgon.Kent måste bara få hem brädor.Lite svårt utan takräck och dragkrok.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards