Carina´s Blogg

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Carina - 15 april 2012 21:00

Vilket vinterlandskap vi vaknade till i går morse.Fint med sommar däck då   Jag skulle i väg till Ansgarsgården i Flen på Avels och uppfödarträff.Blev tveksam till om jag överhuvudtaget skulle våga åka, då vägen utanför var igensnöad och ca 4 km från oss låg första bilen i diket.Tog det väldigt lungt och sakta.Körde i 70 km/tim på motorvägen.Vid Strängsnäs blev det betydligt bättre.Och jag kom fram utan att hamna i diket.I Flen sken solen och inte så mycket som en snöflinga. på marken.

Det var en mycket trevlig dag.Fick följa med Meta hem en sväng innan middagen för att se hennes fina valpar och även de andra hundarna förståss.Tack för det Meta.

När jag åkte hem gick det betydligt fortare.Ja så pass fort att polisen stoppade mig   Från ingen stans dök dom upp bakom mig och blinkade så fint med sina blåljus.Svängde in till vägkanten och stannade.Jaha där rök mitt körkort   

Men vaför kommer dom inte ur sin blinkande polisbil? hur länge ska jag sitta här och vänta? ska jag åka vidare?

Efter en stund,som kändes väldigt lång,kom en polis på passagerar sidan och tittade in på mig genom fönsterutan.

-Vänta lite sa han åt mig. jaja svarade jag.På min sida kom sedan nästa polis.

-Det gick visst lite fort det här.

-Ja det gjorde visst det,varade jag.

Men hade lust att svara.Jag köde så långsamt i morse,så jag tyckte jag hade lite till godo   

-18 km/tim för fort!!!

-mmm svarade jag.

-Vart ska du?

-Hem svarade jag

-Vart har du varit?

-Uppfödarträff,svarade jag (Shit så nyfiken han var då )

-Nu ska vi be att få göra en nykterhetskontroll samt titta på ditt körkort.

-Ja visst självklar sa jag och fumlade fram mitt körkort.Sen kom nästa polis med alkoholblåsaren.Jag var inte det minsta orolig för det.Jag var helt ren,det starkaste jag druckit var kaffe.Och jag skulle aldrig sätta mig bakom ratten med alkohol i kroppen.

-Ja det ser ju bra ut det här.

-Nu får du ta det lite lugnare hem och ha nu en fortsatt trevlig kväll

-Tack för det och jag ska självklart köra betydligt lugnare hem,svarade jag

Och vet ni vad? jag klarade mig utan böter.Så jävla skönt och vad lättad jag blev  

Jag körde så lungt och fint hem sista biten.


Detta är fjärde gången jag klarar mig från polisen.En kväll för si så där 19 år sedan blev jag stoppad två gånger på väg hem från jobbet.Hade inget körkort med mig och båda poliserna sa-OK låt det gå för denna gången.

Tredje gången var för drygt ett år sedan då jag åkte hem på min lunch rast utan bälte och körkort.Även då klarade jag mig och fjärde gången var i går.

Men frågan är om jag klarar mig fler gånger??? Brukar max köra 10 km/tim för fort.Liv rädd att bli av med körkortet.Och bältet är alltid på,annars tjuter det så illa i bilen och körkortet är alltid med.

I dag söndag har Ambra och Diza varit i Södertälje och blivit trimmade/fått sin päls fixad.

Vi fick hjälp av Magnus att köra hem en massa virke till hundgården.Tack för hjälpen Magnus.

Det blev en sen middag,först vid 20 tiden var det klart.Vi grillade vildsvin och åt klyftpotatis till.

Nu ska jag titta en stund på tv. 


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards