Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Carina - 14 juli 2012 22:15

Denna sommar är ingen sommar.Nä inte vädermässigt i alla fall.

Du ska inte tro det blir sommar ifall inte nå´n sätter fart.Men vart är då sommaren ?

Saknar den blå himelen - Himlen som är oskyldigt blå.

Att regndroppar faller som tårarna gör .Det rår inte stjärnorna för.Nä men för min del räcker det med regn nu

Jag älskar dessa varma sommardagar,då man bara tar på sig en tunn klänning och går barfotar i ett par tunna skor.

Att ligga i solsängen och svettas i hjäl av värmen.Att kunna sitta ute och njuta av varma sommarkvällar.Undrar om jag får uppleva det, denna kalla sommar ???


I går fredag kom Anna,min jobbarkompis, hit på fika vid tio tiden.Det är en mycket klok kvinna och jag delar mycket tankar,känslo funderingar med henne.Hon är lite av en livs coach för mig.

Jag pratade så mycket, så att mitt kaffe kallnade   Tack fina rara Anna för ditt besök   


Lite senare på eftermiddagen åkte jag till Eva och Anders i Sköndal.Var lite nyfiken på deras kök som blivit så fint. Även där fick jag prata av mig och dela mina värderingar över ett och annat.Tack för att ni tog er tid   


Alla är vi så olika och att vi kvinnor och män inte tänker lika är ju helt klart ett fatum.I say no more   


Handlade lite på Ica Maxi innan jag plockade upp Gabriella i Haninge.

En del hade haft både regn och åska i går,men jag klarade mig tack och lov.Kunde till och med äta middag ute

 

Grillade kött,stekte kantareller i massor av vitlök och la färsk potatis i ugn.Gud så gott det var med lite vin.Eller lite och lite några glas vin   

Jag vägrade att gå in.Tog på mig mer kläder och satt ute till halv tio.Är det sommar ska man vara ute så det så   


Det blev sovmorgon i dag.Vaknade vid kvart i nio.Kent körde Gabriella till jobbet.Sen var det dags att slänga en massa sopor på återvinningen.Hem och äta lunch sedan till Jonas i Täby för att hämta min fodertik - Imra

 

Jag älskar hennes färg.Och hon är så fäst vid mig fastän vi träffas så sällan.Så många pussar fick jag   


Det har regnat lite grann i dag.Och vi trottsade vädret och grillade även denna kväll

 

Kycklingvingar blev det med pasta ,super gott och i glaset ramlösa.


Jag är av den typen som älskar att planera,gärna långt i förväg. Har inget planerat denna sommar och det är lite trist måste jag villigt erkänna.Kent ska jobba hela sommaren och tar semester under älgjakten i september.

Många andra par reser i väg på semester.Hyr stugor,reser utomlands,åker i väg med husvagn eller båt.Visst låter detta mysigt,ja helt fantastiskt    

Sen har jag två vänner som är gifta med bönder.Som har sin semester planerad in i minsta detalj men det är osäkert om dom kommer i väg på grund av regnet.För att hö ska in innan semestern kan bli av   

Så frågan är vilket som är värst? Att inte ha ett skit inbokat eller att ha en massa inbokat och som kanske blir inställt ?


I morgon åker i alla fall jag i väg,ensam, 31 mil enkel resa


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards