Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Carina - 11 juli 2012 22:36

Tänk vad mycket skogen har att erbjuda i matväg,det är ju helt fantastiskt.

På dagens stavgång då jag nästan var framme fick jag se en massa gula kantareller jag inte kunde låta bli att plocka

 

Och eftersom jag inte hade för avsikt att plocka kantareller utan att röra på mig så hade jag inget att lägga dem i så jag fick helt enkelt ta en bit av min tröja.Vilket funkade alldeles utmärkt.

Men i morgon blir det nog ingen stavgång...

Har haft ont i halsen i några dagar och nu även fått hosta.Så jag får vara lite försiktig.

Det blev en hemma dag i dag.Har tvättat och städat.Flyttat på allt trävirke Kent sågade upp i går.

Hämtade bara Gabriella i Hemfosa,sen blev det till att låta bilen stå.


 

Dagens middag blev kassler med annanas och en sås av curry,ris och sallad.Väldigt gott.

Efter middagen blev det hundpromenad och lite mer kantarellplockning.Denna gång tog vi påse med oss

 


Kent tyckte att vi skulle ner och fiska vilket vi gjorde och fick även Gabriella med oss.Jag fick 5 mörtar men Gabriella hade bättre fiskelycka än mig hon fick en abborre,men den var så liten så den slänge vi tillbaks i sjön igen.


Har nu rensat alla kantareller och stekt dem,vilken härlig doft det spred sig i huset.Och vad smakar bättre än en skogaholmslimpa med ny stekta kantareller och salt på,mums säger jag bara.


 

Nu sover alla fyra valpar,alla fyra vuxna taxar och en kopov.Svårt att tro att vi har så många hundar hemma då det är så tyst och lungt.


Altan bygget har stått still ett tag nu vilket gör mig lite smått besviken.Frågade Kent när ska du fortsätta med altanen? Då jag fått hem virke. Jaha och när får du hem virket då? När jag beställt.

Ja ska man skratta eller gråta.Det är frågan???


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards