Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 2 juli 2013

Tycka turist e trist

Av Carina - 2 juli 2013 21:51

32 grader varmt på kvällen är inte fel. Me like.
Maten är fortfarande fantastisk och tror nog det varit bästa maten på mågot resmål.
Kommer behöva köra PW två gånger om dagen minst, då vi kommer hem.
Efterrätt varje dag och det är så himla gott. I dag kom kocken fram och tipsade mig att ta glass till deras inhemska efterrätt som jag äter varje kväll. Detta var bara så gott.

Gabriella skrattar åt mig då jag försöket prata engelska, känner mig lite smått mobbad av flicke barnet ;-)
Men jag försöker i alla fall och tycket att jag lyckad bra med henne fnittrande i bakgrunden.
Sa jag fel nu ? Nej du är bara så himla söt och blyg när du pratar.
Ja det är jag väldigt blyg, är rädd för att göra bort mig.

Vissa restauranger längsmed strand promenaden har så otrevliga inkasstare att man har lust att ta dem i varsitt öra och spotta dem i ansiktet.
Vi äter allt på hotellet och flera med oss. För att komma in till stan går vi liksom alla andra denna promenad och dom ropar hår efter och tjatar att man ska komma in och äta. Fastän vi säger att vi just har ätit.
Så otrevliga svar tillbaka.
Dom ska vara rädda om sina turister för bland annat ving hade inga resor hit 2008-2012 på grund av dåligt bemötande, sunkiga hotell osv.
Hotellet är kalas fint och personalen toppen, lite jobbiga bar killar, men vi hår nu omvägar för att slippa stöta i hop med dem.

Kram Carina

#hotellet #maten #restaurang #inkasstare #promenaden #efterrätt
#rädd #turister

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards