Carina´s Blogg

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Carina - 12 augusti 2013 20:15

Det var nästan omöjligt att somna,det blev inte många timmars sömn i natt.Ingen sida var skön att ligga på.Utanför vräkte regnet ner.Det var varmt i sovrummet och jag var pigg,men kände att jag var tvungen att sova.Så jag låg kvar i sängen och snurrade runt som aldrig förr.BLÄ för sådana nätter.

Men orsaken i natt var nog jobbet...

Visst är det roligt att se sina arbetskamrater,men jag föredrar nog ledighet framför att arbeta.Och nu är det inte så roligt då eleverna inte är där,nej det är rent ut sagt skit trist utan elever.Dom börjar först den 22/8.

Gick upp tidigare i morse för att gå min PW runda,en kall morgon,men samtidigt frisk och skön.

Det är inte bara höst terminen som startat nu, även hösten har kommit för att knacka på dörren.Lite väl tidigt tycker jag.

Men å andra sidan är det inte roligt att jobba då det är sommarvärme ute och vi jobbar inne.

Så jag är rätt nöjd trotts allt med vädret.


  

Middagen i kväll blev - Nudelsallad med räkor, en fräsch salladsrätt med härligt krisp i grönsakerna! Rätten består av bland annat räkor, risnudlar, sockerärter, knipplök och pak choy och smaksätts med ingefära, lime och sambal oelek. Serveras den härliga nudelsalladen med japansk soja.Receptet hittar du här >>>

Efter middag och rastning av hundar,blev jag galet godis sugen.Men jag måste bli stenhård mot mig själv nu.

Så i stället för att mumsa i mig något onyttigt tog jag med mig Nora på min PW runda.Jag har köpt ett koppel till henne som jag spänner fast runt min midja.Jag kan obehindrat stava på och Nora springer med.Så himla bra,då tränar vi ju båda två inför jakten som snart sätter i gång.


Nu hoppas jag på en god och skön natt.


Att hitta sig själv är som att leta efter en nål i en höstack.

SVÅRT!

Men det ärvärt att försöka!



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards