Carina´s Blogg

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Carina - 18 augusti 2013 20:15

Då börjar denna helg att lida mot sitt slut.Vart tar helgerna vägen ???

  

Jag vet inte hur många sådana små grodor jag sett i dag ??? Visst är dom söta,ja nästan så söta att man väl pussa dem och det hade jag nog gjort om det blev en prins.Men jag vet ju att dom är rätt slämmiga så jag nöjer mig med att bara titta på dem och le.


Dagen i dag har jag lagt ut en massa recept i min matblogg,se här >>>

Städat i hundarummen och tvättat ett antal maskiner med tvätt.


 


En fantastisk och färggrann fi skrätt med smakfulla ingredienser som koljafi lé,schalottenlök, vitt vin, vispgrädde, gurka och dill! Koljan har en himmelsk konsistenssom fullkomligt smälter i munnen och lättrimmad gurka med kolja och dillsås blev söndagens middag hos oss.Se receptet här >>>


Trodde Gabriella skulle komma hem så jag hade även en efterrätt,men hon valde att sova borta i natt.

 

Jordgubbssoppa med smetana är en liten och snabblagad dessert där ljuvliga, söta jordgubbar mixas med vatten, socker och citronsaft och serveras med luftig smetanakräm med smak av citron och vanilj. Mums vad gott det var !

Se receptet här >>>


Ibland måste man släppa det som var,och tro på att allt blir bättre,med en förändring.

Att våga är att gå framåt med nya steg.



Kram

Carina


Av Carina - 18 augusti 2013 12:00

Då var första arbetsveckan klar nu är det "bara" 18 veckor kvar till jul lovet   

När jag kom hem i fredags la jag mig i hängmattan innan det var dags att ta tag i alla måste sysslor som skulle göras.

  


  

Lagade en väldigt god kycklingrätt med sesamfrön,ris och rädiskimchi.Recept kommer att finnas i min matblogg senare i kväll.


Lördag:

Gabriellas skulle firas och jag lagade lunch samt tårta för 13 personer.

       

Förutom kompisar så hade vi den närmaste släkten här.


Då kalaset var avklarat klev jag ur min klänning och på med jaktkläder.Här skulles pyrscha rådjursbock.

Det var riktigt skönt att komma ut och sätta sig i skogen, så tyst och så rogivande.

Var på Kents mark i Lissma.Vi kom dit vid 17:45 och cirka tre timmar senare avlossade jag skottet.

  


 


 

Denna bock var helt tandlös i överkäken och tänderna nere i underkäken satt knappt fast.Så detta med viltvård är inte alls fel.

Var väldigt nöjd med min lördag.Dels för firandet av Gabriella och min fällda bock.


Du är inte egoist bara för att du månar om ditt eget mående.

Men däremot om du totalt struntar i andras...



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards