Carina´s Blogg

Alla inlägg den 7 december 2014

Av Carina - 7 december 2014 22:15

Andra advent,jullovet närmar sig med stormsteg.Endast tio arbetsdagar kvar.


I fredags då jag kom hem efter jobbet hade jag räknat med egen tid,med mig själv som sällskap i några timmar innan Kent och vår gäst skulle komma hem.Men utanför huset satt Jörgen i bilen och väntade på att  någon skulle komma.

På med ett falsk smile -välkommen vad roligt att du är här   

Han kunde ju inte veta att jag var i behov av egentid,stackarn.

Vi fikade tillsammans och efter cirka 45 minuter lotsade jag in honom framför tv och satte på en jaktfilm,hade verkligen behov av att slippa prata och vara social.

Men jag tror inte han blev lidande.

Fick veta att han är utbildad kock och nu arbetar som kostrådgivare i sin kommun.Gissa om jag fick ont i magen, laga mat till en kock.

Ja han åt i alla fall och dessa tre dagar har han tagit mat två gånger så det bådar ju gott.Jobbigt att laga mat till någon som är proffs och utbildad,jag är ju bara en glad amatör.


I går var det vildsvinsjakt.Och jag fick inte se ett endaste levande vildsvin.Därimot tre dovhjortar och ett rådjur.

Sista såten vi satt på blev jag utsatt av en man som jag tror är antingen elitgymnast eller orienteringsvärldsmästare.

Jösses så han sprang fram i skogen.Och jag som har ont i fötter och livrädd att halka var helt slut då jag kom fram till mitt pass.Det sista han sa var- Du tar samma väg tillbaka,jag tar nämligen en annan väg.

Och min tanke var,hur fan kom jag hit ? Med blicken i marken för att inte snubbla eller halka på mossa,och flåsande pågrund av tempot hade jag inte den blekaste aning om hur jag kom dit ?


Alla som jagar vet att man laddar och tömer bössan på pass.När jagkten var slut så var ett vildsvin påskjutet men skulle eftersökas.Han som sköt satt på passet jag skulle passera för att komma ut ur skogen.

Att detta vildsvin kunde stötas i hop med mig på vägen från mitt pass gav ju en viss oro,då bössan töms innan jag lämnar mitt pass.

Jag får väl dunka bössan i huvudet på vildsvinet om den anfaller mig.

Men nu återstod nästa problem,hur i hela friden hittar jag ut ur skogen ?

Ropade på radion och frågade om Göran hade tänkt plocka upp mig på vägen tillbaka,man kan ju alltid försöka,men nej det blev en omväg.

Okej jag får försöka hitta ut ändå.Så svårt kan det väl inte vara,eller ?


Ni som känner mig rätt väl vet att jag är usel på att hitta.

Jag hittar ju knappt bilen utanför ica maxis parkering.

Började gå och fick se snitslar,men efter att ha gått en bit så kände jag inte riktigt igen träden och kvistarna på marken,gick ju kontant och tittade neråt då jag gick till passet.

Efteratt ha snurrat en del efter snitslarna och samtidigt livrädd att stöta på ett påskjutet vildsvin ringde min mobil.

Hej hur går det ? inge vidare,svarade jag.Vart är du ? Ja du det vet jag inte, vi fortsatte att samtala och efter en kort stund kom jag till pass 6 och en foderplats och där ifrån lyckades jag gå ut på en grusväg och blev upp plockad och fick åka bil tillbaka.

Tänk att det ska vara så svårt.Kompass har jag aldrig lärt mig och kommer aldrig att lära mig.Där i mot ska jag aldrig gå utan min handenhet till hundpejlen som hjälpmedel för att hitta ut ur skogen.

Det blev fyra vildsvin skjutna,och en riktigt trevlig dag.Jörgen som var på sin första vildsvinsjakt fick skjuta vildsvin.Tezz skötte sig riktigt bra och det sköts vildsvin även för henne.Kul för Jörgen att se hur hon sköter sig i skogen,han har ju fött upp Tezz.


I dag blev det julmarknad i Nynsähamn med Isabella sedan åkte vi hem hit innan det blev en sväng till Haninge.

Mysigt att barnen vill umgås med mig.

Rea har blivit trimmad för första gången och var superduktig.

Trevligt att få prata tax med Hanna som trimmade henne under tiden. 


Bloggen är uppdaterad med två nya smarriga recept.

    

Se här >>>



Ord betyder mycket.

De kan leda till skratt men också gråt,

de kan glädja men också smärta.

Och små vänliga ord kan göra underverk.



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards