Carina´s Blogg

Alla inlägg den 25 december 2014

Av Carina - 25 december 2014 19:15

Julafton är nu över och vi tillbringade den tillsammans med våra barn.Strax efter klockan 13 kom alla hem till oss.

  

Gabriella,Isabella.Minou,Tobias och jag.

Vi åt julgröt och skinksmörgås och sedan blev det fika.

Strax efter 16-tiden åkte Tobias och Linda,men lämnade Minou kvar hos oss.


 

Tobias med sin dotter Minou.


Är man farfar och farmor sitter man mycket på golvet.

   

Man vill ju gärna vara i samma höjd som Minou.


Minou har fantastiska fastrar.


 

Många pussar blir det.


 


   

Åt julmat tillsammans innan det var dags för paket öppning.


       

Ingen tomte hittade hit i år,men jag hoppas på bättre tur nästa jul.

Vi blev i allafall nöjda med julklapparna.Kent och jag fick ett spa paket med lunch av döttrarna.


 

Minou har även hon en egen tax hos oss (tack Ulla) som hon gärna går runt med.


Lite spännande med granen och dess pynt är det.


Minou och tjejerna sov kvar hos oss.Och vid 17 tiden vinkade jag hejdå till dem i Västerhaninge.


Är så nöjd med julafton att jag fick hem alla mina/våra barn och mitt/vårt barnbarn.


Kram

Carina

  





Av Carina - 25 december 2014 18:15

Tänk att jag som längtat så mycket efter att få besöka London,nu äntligen fått uppleva det.

Min 45 års present som jag fick av Kent den 10 januari 2014.Bättre sent än aldrig.


Allt var toppen bra förutom transfer som han bokat innan.

Vi landade i fredags kväll den 19/12 en kvinna med skylten MR Kent Andersson tog emot oss.Men när vi skulle gå till bilen så mindes hon inte vart hon hade parkerat den,så vi fick stå och vänta en stunde medans hon letade.

Tänk att det inte bara är jag som har dåligt minne.

När vi hade åkt en bit visade det sig att trots GPS både i sin bil och telefonen hittade hon inte adressen till hotellet, utan fick stanna vid tre tillfällen och fråga.

Tillslut kom vi i alla fall fram.

    

I detta rum sov vi tre nätter.Stenhård säng och endast ett täcke.


 


Fruksot buffen var helt fantastisk och jag åt av allt -Bacon,vitabönor äggröra,rostat bröd med marmelad och ost.

Min mage undrade nog vad som hänt   


   

Vi promenerade väldigt mycket.

Lördagen bjöd på sol och 15 grader varmt.Det fanns dom som gick i endast t-shirt och kortbyxor.


Shoppade alla julklappar och när lusten föll in besökte vi en pub.  

För att sedan kunna shoppa vidare.

Himla bra med bärhjälp av kassarna   


Så fint med all belysning på kvällarna


     


Fick besöka dom platser jag ville se

               


 

Gick in i en telefonkiosk för att bli stålkvinnan men det går ju inte att bli något man redan är   


Så kom vi då till den dagen då vi skulle resa hem...

Jag förlitade mig helt på min reseledare och hade inte läst papprena vi hade med oss omnär vi skulle bli hämtade på hotellet.Det visade sig att vi missade med en timme.Och när vi väntat ytteligare en timme så börja vi inse,vi kommer aldrig hinna ut till flygplatsen.Fick tag på en ny taxi som körde oss ut.Och han körde utav bara tusan,hade polisen stopat honom hade han blivit av med körkortet.Men diseln räckte inte så han var tvungen att tanka,så typiskt.

19:20 kom vi till flygplatsen och planet skulle lyfta 19:55.Försent att checka in väskorna sa dom.Men kan min fru resa så stannar jag med väskorna frågade Kent ? vilket inte gick alls.Så dåligt att jag så fort det blir vardag ska ringa och klaga på Norwegian.Förstår inte riktigt problemet?

Ja vad gör man jo bokar nya biljetter och försöker att le   åt eländet.

Vi var inte ensamma om att missa flyget.Sju personer till kom inte med.


6:30 nästa morgon lyfte nästa plan,men på en annan flygplats som vi nu fick åka till.

Jag trodde jag skulle tillbringa min natt på flygplatsen.

Men Kent sa ALDRIG I LIVET !!! Vi är för gamla för att sitta och sova på en flygplats.

Vi bokade in oss på hotellet vid flygplatsen.

 

Och i denna säng tillbringade vi några timmars sömn.Underbart skön säng.

Men endast ett täcke.

Är det så i England att man sover under samma täcke ?

Eller gör ni andra det? Det kanske bara är Kent och jag som har varsinna täcken hemma.


Vi kom hem den 23/12 och är så tacksam att Gabriella fanns hemma med våra hundar.

Fick mersmak av London och har nu lovat Gabriella att vi ska åka dit.


Kram

Carina



  




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards