Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Carina - 8 december 2014 17:45

I dag fick jag liksom lite nog av att ha ont i mina fötter.

Kan inte belasta eller vicka på tårna utan att det gör så vansinnigt ont.För cirka två veckor sedan ringde jag vårdcentralen i Tumba och ville boka tid för mina onda fötter/tår.Men det är så fullbokat och endast dom med kroniska sjukdomar får tid så kom du på en akut tid,fick jag till svar.

Men detta är ju inte en akut sjukdom,ont i fötterna har jag ju haft hur länge som helst.8Opererade vänster fot hösten 2011)

Eftersom vi är så fullbokade och du har ont så finns det ingen annan lösning.

Jag bestämde mig för att avvakta.Känns ju lite fånigt att komma på akut tid för att man har ont i sina tår.

Vankar fram om dagarna och varje steg gör ont.Så i dag bestämde jag mig för att åka till vårdcentralen på den öppna akuttiden.Fick vänta i över en timme på att få träffa läkaren.När jag väl kom in och beskrev min smärta säger han.

-Varför kommer du på akuttid ?

-Det var dom på tidsbokningen som sa att jag skulle det.

-Men hur ska jag kunna undersöka dig på fem minuter ? Det går inte,du får komma tillbaka nästa måndag.

-Skojar du med mig ? Tror du jag betalar 200:- för att du ska ge mig en ny tid ?

-Nej, men jag kan inte undersöka dig på så kort tid.

-Då ska jag ha pengarna tillbaka.

Och det fick jag.När jag åkte där ifrån så tänkte jag efter lite.Det var ju bra att han ville ta tid på sig att undersöka mig ordentligt.Han hade lika gärna kunnat skrivit ut en ask tabletter och struntat i vad detta är.

Så nu hoppas jag på att bli utredd ordentligt.Kommer i alla fall att se till att bli det.

Ska inte behöva ha så ont som jag har konstant i mina fötter.Vill kunna gå springa och dansa utan smärta.

Nästa måndag är det dags för undersökning.


  

I lördags hämtade jag ut mitt Buzzador testpaket - Vanish.

Här ska det nu bli fläckfria kläder,farväl alla fläckar.Är du intresserad av en provpåse så hör gärna av dig.


Jörgen har nu packat i hop och åkt hem.Jag har städat ur gästrummet och bytt lakan.

Väntar nu på ett kvälls besök av en kvinna ifrån jaktlaget.Så jag sätter nu punkt här för idag.




En mamma är den som alltid står kvar när alla andra övergett dig.



Kram

Carina




#rentmedvanish  #vanish #buzzador


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards