Carina´s Blogg

Alla inlägg den 6 november 2017

Av Carina - 6 november 2017 19:30

ALLA borde få en veckas höstlov.Det var fantastiskt skönt.Tyvärr hann jag inte med allt jag ville göra.Men jag är mer än nöjd ändå.

Tränade tre gånger.Besökte sjukgymnasten.Provtagning för att kolla min sköldkörtel.En sväng in till stan för att shoppa. Nagelfix,svampplockning,städ,tvätt och jakt.

I fredags blev det trattkantareller i skogen här hemms.Tog med mig Vida för att få lite egen tid med henne.

  

Korgen blev nästan full och Vida fick träna på att vänta medans jag plockade svamp.


I lördags hittade jag gula kantareller då jag gick till mitt pass under jakten och på vägen tillbaka plockade jag dem och la i mössan.

  

På kvällen gjorde jag en sås som blev riktigt god och åt den till älgfärsbiffar.MUMS


Nu har det gått fyra veckor sedan Kent bröt foten under en jakt.Och visst är det synd om honom,ingen vill väl ha ont och behöva hoppa på kryckor i sex veckor.Men vet ni vad,jag tror dessa kryckor bringar tur.

På  vardagarna vilar han upp sig,men på helgerna följer han med på jakt och dessa kryckor verkar vara en bra djurmagnet.

Ett pass har vi döpt om till GIPS-passet för där sköt han två älgar och två vildsvn.

     I söndag blev det en älg till,men då på en annan jaktmark. Så inget ont som inte har något gott med sig.


  

Med smak av sommaren!

Jag är med i Buzzador och har fått möjligheten att testa Yoggi dröm jordgubb. En tjock och krämig yoghurt med jordgubbar, det var som om sommaren var här igen.En riktig "sommar dröm frukost".Ni bara måste testa den,jag kommer garanterat att köpa hem den.


Måndagen innan höstlovet fick vi veta att det varit en vattenläcka på skolan.Översvämning från en toalett på våningen ovanför oss i skolan.Nu under höstlovet har Ocab varit där och ställt ut en massa avfuktare.Det är som en hinderbana,dom låter rätt bra och i vissa rum kan vi inte vara i.Men våra elever fixar detta galant,det är nog vi personal som tycker det är jobbigast,när det inte är som det brukar vara.

Nu hoppas jag att vi blir av med det till nästa vecka.Hemkunskapslokalen har visst fått mögelskada eller så har det varit så ett tag,ingen som vet? Men där ska det tydligen rivas en vägg. 

  

Tyvärr har vi haft flera översvämningar/vattenläckor på skolan tidigare.Och som om detta inte räckte,nu har vi även haft inbrott på skolan.Andra inbrottet på kort tid.Det är visst en inbrottsvåg som härjar på flera skolor.

Jag blir så fruktansvärt less på människor som inte kan låta andras saker vara.Som inte kan se skillnad på ditt och mitt.De är förresten inga människor de är ena rktiga svin.Hoppas att dom åker fast snart.



Kram

Carina





#yoggidrömbuzz #yoggidröm #buzzador

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards