Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Carina - 13 december 2012 19:00

Lucia i dag.

Rondellerna i Västerhaninge lös upp med marshaller.Jag älskar ljus och när det tänks till lite extra dessa dagar.

Jag är nog en riktig traditions nörd och blev djupt besviken då skolan luciatåg ställdes in.Men vissa elever på särskolan räddade dagen med sitt luciatåg som blev improviserat.En eloge till er.

Det har skrivits en del om att årets luciatåg inte får ha med pepparkaksgubbar.Jag hoppas ingen tog detta på blodigt allvar.För om vi inte får ha pepparkaksgubbar i luciatåget så ska vi inte äta lussebullar för då kan ju alla asiater bli kränkta.

Äh nu får det banne mig vara nog.Vi bor i Sverige och har våra traditioner kan man inte ta dessa då är det väl bara att ge sig av till ett annat land som är bättre anpassat för dem som känner sig kränkta.


Krämig gravlaxpasta med citron och grönkål blev kvällens middag.Det var så underbart gott att jag åt två portioner  

 


Valparna är i dag tre veckor.Det är tre valpar kvar,men jag törs inte ta ut någon glädje än.Allt kan hända har jag nu fått erfara.Ringde till Bagarmossens djursjukhus för att få svar på provet vi tog i fredags men det var inte klart än.

Jag har dragit ur telefonjacket hemma,orkar inte prata i telefon och det ringer flera samtal varje kväll.Samma person som jag pratat med dagen innan ringer nästa dag igen,vad mer finns att säga någon man inte känner.Blir trött på folk och även trött på mig själv   

Funderar på att säga upp hemtelefonen,har ju mobilen och det räcker för mig.


Denna vinter verkar hålla i sig.Det fylls på med lite snö varje dag.Det är riktigt vacker ute nu,men för min del räcker det nu med snö.

  

Pratade med Camillai dag om att åka i väg någonstans,bara hon och jag mysa på ett fint hotell.Äta och dricka gott, lite livskvalite är vad vi behöver.

Men om vi hade pengar.... 


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards