Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Spruta på den skällande mannen

Av Carina - 20 augusti 2013 21:00

Då kom vi till den dagen jag väntat på.Det är en dag jag inte väntat på med glädje direkt,det är dagen jag väntat på med ilska    

Jag stod i köket och lagade mat,det ringde på dörren.Vilket inte är så ofta,förstod vem som skulle stå på andra sidan och jag hade mycket riktigt rätt.Det var grannen.

Han började gnälla över hundarna,jag bad honom återkomma då Kent är hemma,men han förstod inte varför inte vi två kunde reda ut hans problem.

Efter att ha hört hans klaga om skällande hundar på förmiddagen så stängde jag dörren och fortsatte med middagen.

Jag har en vattenspruta jag brukar spruta med på hundarna då de skäller på grannens katt,stod länge och tänkte tanken att jag skulle hämta vattensprutan och spruta på den skällande mannen   Men då hade jag nog blivit polisanmäld för misshandel eller något dyligt...


  

Bönsallad med grekiska biffar är en mättande rätt med inspiration från Grekland.Små, men mycket välsmakande biffar av nötfärs, fetaost, basilika och vitlök serveras med delikat bönsallad av haricots verts, bönor kalamataoliver,

rucola, färskpotatis, samt smakrik senapsdressing.Detta blev kvällens middag.Receptet hittar du här >>>


Behövde få ut min ilska över grannen och vad passar då bättre än att ta en PW runda med Nora.Det blev 8,12 km.

Kändes riktigt skönt då vi kom hem igen.En fantastisk kväll med lagom värme.


Att svika sig själv för att inte svika andra är inte desto mindre ett svek.

Det är det största sveket av dem alla.



Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards