Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Fantastisk kväll

Av Carina - 27 juli 2014 21:15

Tänk vad vädret kan ställa till det.

När första snön kommer i Stockholm blir det alltid kaos.I dag regnade det och blev översvämningar och trafik kaos.

Bästa vädret ändå solsken och vackra dagar.Men det vet ju även jag att så kan det ju inte vara.För att uppskatta solen så behöver man även olika slags väder.Och visst var det skönt med regn,vi fick inte så mycket hos oss.


I går hade Eva och jag en fantastisk kväll på Fjäderholmarna.Vi hade med oss picknick som vi åt innan Sarah Dawn Finer sjöng för oss.Vilken kväll det blev,så mycket känslor,vacker sång och många tårar.

Denna kvinna har en underbar röst,kvällen var varm,vågorna slog i mot berget utanför.Det var en stämning som hette duga.

Sarah var själv väldigt rörd och berörd över att få sjunga i Stockholm,för sin familj,vänner och för oss andra.Det var fullsatt och folk stod även utanför för att lyssna.

 

När Sarah sjöng sista låten - Kärlekvisan:

Var inte rädd, jag går bredvid dig.
Kom ta min hand, jag håller i dig.
Här i min famn, kan du våga tro.
Sänk dina murar, jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.
Var inte rädd, jag går bredvid dig.

Nu är jag din och nu kan jag andas.
Här blir jag kvar, för här vill jag stanna.
Se på oss nu, livet är vårt.
Ser du den framtid som vi, vi kommer få.


Då brast det även för mig.Så många tankar,massor av känslor,stämningen på plats,blev för mycket.Tårarna bara forsade ner för min kind.När Sarah sjungit klart fick jag torka tårarna och gå mot färjan för att åka tillbaka till Slussen och ta mig hem.Sarah ska även ha en konsert i vinter,den vill jag inte missa.

Jag har hennes senaste skiva,den som är på svenska - Sanningen kommer om natten. Väldigt bra och fina texter.


I dag kom sista valpbesöket för att se sin valp.Tänk att de snart ska flytta i från oss.Om en vecka och två dagar är det dags.Vilket också betyder att min ledighet börjar lida mot sitt slut,en vecka kvar.


Lagade en så god middag i kväll.

 

Stekte potatis och lite grönsaker,grillade vildsvinsfilé till.

 

Mums så gott det var.


 

RÖSTA PÅ MIG >>>

Vildsvinskarré med grillad potatis.

Tack   



Livet är dyrbart,livet är kort...

Jag vill tillbringa det tid som har givits till mig genom inspirera och uppmuntra mig själv och de människor som jag möter i mitt liv.

Vad du ger till världen kommer att eka tillbaka till dig...



Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards