Carina´s Blogg

Alla inlägg den 3 juli 2014

Av Carina - 3 juli 2014 20:45

Tio komma åtioåtta km blev min förmiddags PW

Är jätte nöjd med dagens resultat som också gav mig en viss belöning.

  

Dessa gula kantareller har jag spanat in då jag gått min runda och i dag fick jag lite panik då jag mötte två pensionärer som var i skogen för att plocla svamp.NEJ ta inte min svamp!!! Ska jag säga att det går ett ilsket vildsvin i skogen,så kanske de ger sig i väg ? Nej så elak kan jag inte vara.Fick öka på takten,lämnade Tezz och tog en påse och Jasný med mig och gick helt enkelt tillbaka.Och dom kantareller som jag sett fanns tack och lov kvar.

  

Det fick bli en kantarell omelett med skinka och sallad till.Smakade väldigt bra.


Gabriella hade önskemål om grillat till middag så det blev grillad älg rulle med pärlcouscous,soja bönor och sallad. Halloumi och salladslök grillade vi till köttet.

  


Jag tillbringar väldigt många timmar åt att läsa mattidningar och matbloggar.Är ständigt på jakt efter nya recept och ny inspiration. Detta med matlagning är ett stort intresse för mig.Att kunna plocka svamp,bär eller att få ta rätt på kött man skjutit är helt fantastiskt.Man känner sig verkligen lycklig lottad som kan ta tillvara på vad skogen har att erbjuda.


Klarblå himmel vid åtta i morse,hade mina förhoppningar om en fin och solig dag.Men det tog inte lång tid tills himmlen var full av moln och efter några timmar kom regnet.

Men enligt min APP i telefonen ska det bli sol i morgon och på lördag.Man känner sig rätt utsvulten efter sol och varma kvällar.


Med risk för att bli tjatig vill jag gärna att ni röstar i dag med,ja varje dag fram till 31 juli.Just nu ligger jag fyra och det känns ju inte alls ok.

  Så klicka nu in på denna länk >>> ICAS GRILLMÄSTARE och rösta på mitt bidrag vildsvinskarré med grilladd potatis.



Visst är det sant att

1 timme är 60 minuter

1 minut är 60 sekunder

Hur kan det då vara möjligt att 1 sekund utan dig är som en evighet ? 



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards