Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 23 november 2017

0 % regn

Av Carina - 23 november 2017 20:15

Black Friday - sms och mail fullkomligt strömmar in,det finns liksom ingen hejd på det.Är det nu man ska passa på att köpa alla julklappar kanske ?

Jag är i så gott som klar med mina julklappar,vilket känns skönt.

Veckorna rusar i väg och i morgon är det en månad kvar till julafton.Snart åker ljusstakar upp i fönstret och belysningen ute.Kan behövas lite ljus utanför huset då snön som kom regnat bort.


Hur svårt ska det vara att spå vädret ?

0 % regn lovade dom i lördags och jag var dygnsur då jag kom hem efter dagens jakt.Hade gått med hund i första såten och blev då ordentligt blöt.I andra såten stod jag på pass och regnet vräkte ner, där stod jag på en sten och lyssnade på jaktkompisens hund som drev ett rådjur,jag var inte klädd för regn och att byta till torra kläder innan jag gick ut var ingen ide eftersom jag då hade blivit lika blöt igen.

Funderade på mitt val av hobby en stund då jag frös in i märgen, visste inte hur jag skulle stå för att hamna mitt i kläderna.Dom satt liksom fast på huden,obehaglig känsla.

Efter avslutad jaktdag så blev det hem till duschen för att få upp värmen.Isabella och Tim hämtade mig,vi skulle in till stan  och äta middag och träffa Isabellas kompis Anna.

Jag är så otroligt stolt över Isabella som är så trygg och säker i sin roll som mamma.Att gå på resturang med Collin är inget som oroar henne.Åka kommunalt fixar hon galant.

Jag var mer försiktigt som mamma och osäker.Men jag var å andra sidan bara 20 år då jag blev mamma första gången,Isabella är ju 26 år och helt klart mer mogen som mamma.


  

Mätta och belåtna åkte vi ut till Djurgården.Tim och Collin åkte vidare.Vi tjejer skulle på Cirkus och se Martin Stenmark.

Hej. Jag heter Martin. Jag är Randis lillebror men Davids storebror. Och så är jag storebror till Emelie, Axel, Mio. Och Elin, Johannes och Linn och Benjamin, Olle och Josef. Vår mamma hette Linda.

”Syskonkärlek – Räkna med bråk” berättar han en galet, rolig, spännande och fartfylld historia om sin uppväxt i en ovanligt stor familj.

 Martin  berättar om hur det är att växa upp i ”Familjen Annorlunda” med ständigt nya adresser, pappor och små barn. Det är en komplicerad historia som är fylld med kärlek, smärta och längtan, men samtidigt glädjen att vara uppväxt i en ovanligt stor familj.Funderingar varvat med härlig musik och sång som fick mig att sjunga med.En mycket bra show.


På söndagen blev det jakt igen.


Veckodagarna rullar på med träning och dom vardagliga rutinerna.I tisdags var det dags för tandläkarbesök,kontroll av tandtroll.Har lyckats hålla dom borta och kommer att bli kallad igen om 2 år.


I dag var jag hem till Collin för lite mormor mys.Finns det något gulligare än när bebisar jollrar och ler ? Mitt hjärta smälter.Tycker det är så fantastiskt mysigt.



Kram

Carina

  

 
 
Maria

Maria

24 november 2017 12:49

Hej tjejen
Önskar dig en fin helg
Oj va flitigt med julklappar
Vilka köper du till ?
Vuxna eller bara barnbarnen ?
Kram Maria

http://www.iahoglund.blogg.se

Carina

24 november 2017 19:03

Hej Maria!
Jag köper till både vuxna och barn
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards