Carina´s Blogg

Alla inlägg under september 2011

Av Carina - 12 september 2011 13:15

Regnet öste ner då jag slog upp mina blå.NEJ!!! jag ska ju ut och åka kommunala färdmedel i dag eller ska jag ta det i morgon?Men tänk om det regnar i morgon också?

Nu skjuter vi inte upp det en dag till.Skulle ha gjot det i tosdags men pga migrän gick det inte.Brukar göra det var tredje vecka och nu har det gått me än fyra veckor.Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder heter det ju   

På med en påse på vänsterfoten och med paraplyet i högsta hugg haltade jag ner till bussen.Väl i centrum hade jag två minuter på mig tills tåget skulle gå.å det var bara till att öka farten,för vem orkarr vänta 15 minuter på nästa tåg? inte jag i alla fall.

Hann precis med tåget   

Väl i Haninge så hoppades jag på turen att slippa sitta och vänta allt för länge.Men jag hade turen på min sida även där,fick hjälp med naglarna direkt.

  Det blev lila denna gång.

När naglarna var fixade passade jag på att kolla in i två butiker innan jag begav mig tillbaks till tåget.

Nu efter lite filmjölk och kaffe till lunch så har solen börjat titta fram lite smått.

Härligt med sol tycker jag och även mina taxflickor.

Ska passa på att sätta mig ute en stund nu och mysa i solen.


Kram

Carina

Av Carina - 11 september 2011 17:15

KOM OCH KÖP,KOM OCH KÖP,ja så lät det i ungefär en timme när denna lilla gosse skulle sälja sina bilar som han tröttnat på.

  

Bilarna kostar bara 109:- ropar han,KOM OCH KÖP!!!!

Ni ser plast lådan han sitter på,den vänder han upp och ner på efter en stund och säger,här i ska jag ha alla mina hundraniolappar.

Pojken beättade att han fått hundralappar av sin farfar då han fyllde år,men mamma har gömt dom och nu hittar hon inte dom   

Jag vill ha egna pengar,KOM OCH KÖP, BILARNA KOSTAR BARA 109:-!!!

När pappan skule gå förbi honom för att komma in i huset ställde han sig upp och säger, STOPP!!! Det kostar pengar att gå förbi här.

HAHAHA,vilken underbar unge,han kommer att gå långt här i livet.


  ÄLG kött har vi hållit på med i dag.Kent ha skött kniven och jag har paketerat och lagt påsarna i fina högar i frysen.Var sak på sin plast   


Lilla Nora,vilken underbart söt valp hon är.Hon är min lilla bebis.

   I dag fick det bli ett dopp i handfatet,ville få bort den värsta doften från valplådan som det lätt kan bli fastän man håller den klinisk ren.Ni vet dom bajsar och sedan kliver dom i det,eller kissar och sätter sig mitt i pölen.Det spelar ingen roll hur ofta man städar,det kommer ständigt ut kiss och bajs från dessa små varelser.

Så nu doftar hon hundschampo.Inte fy skam det inte.


  Svampfylld köttfärslimpa med ris och salladskorgar-Linas matkasse

MUMS så gott det var   

Fick äta middag själv,Gabriella jobba till 18 och Kent är på fotboll.


Ha nu en trevlig söndags kväll


Kram

Carina


Av Carina - 11 september 2011 10:46

Nora är en lite försynt och blyg tjej,inte alls lika PÅ som dom andra valparna. Hon tyckte nog att det var konstigt att bli av med fem syskon i går.

Låg i sin bur och bara mös hela dagen,ville inte gärna lämna den.Följde med glatt på promenaden med sim mamma och momor.Sen in i buren och mysa igen.

På kvällen låg hon alldeles stilla på mitt bröst då vi såg på tv.

   

Sa inte ett ljud då jag släckte ner i huset när vi skulle sova.Vaknade till vid halv fyra, gick ut och kissade av henne,somnade om och vid åtta fick jag väcka min lilla törnrosa.Undrar om detta är lugnet före stormen???


OJ, OJ, OJ vad lycklig Jasný var i går då hon kom hem på kvällen.Husse var nog inte lika lycklig,tror han tappat talförmågan i Helgum eller så han han gått och blivit en tyst norrlänning?


Kram

Carina 

Av Carina - 10 september 2011 16:30

Nu är det väldigt tyst och lungt hemma hos mig.

Valparna har flyttat,men innan dom flyttade var det full rulle på en massa folk från nio i morse till klockan tolv.Kaffe och bullar,hundprat och pappers skrivande.

Jag har sammanlagt haft tolv personer här på fika i dag.Så det var rätt skönt då sista personen gick måste jag erkänna.

Och kvar hos mig är världens sötase Nora,

  Som jag har längtat efter att få egen tid med Nora.Nu äntligen kan vi gosa och ta våra promenader på tu man hand Nora och jag.

 

 

 

Kent är på väg hem nu.Dom har skjuta 7 vuxna älgar och en kalv.Så ja, han har älgkött med sig hem,men inga lingon.

Nu har jag fått veta att Rickard ska plocka lingon åt mig och jag blev ju så himla glad.

Tänk att han ske gå ut i skogen enbart för min skull och plocka lingon åt mig.

Du är en klippa Rickard   



Kram

Carina

Av Carina - 9 september 2011 20:30

Värdens bästa jobbarkompis-Camilla kom hit och hälsade på mig i dag.Vi hade så mycket att prata om och jag verkligen älskar att vara med denna kvinna. Camilla är en så klok kvinna,bra på att lyssna och ge goda råd.Tack för att du finns för mig   

Bjöd Camilla på middag från Lina och hon tyckte det var väldigt gott -Fläskkotlett med oliv-och paprikasås med pasta.Avslutade med glass och fika.


I kväll är det, sista kvällen med gänget.I morgon flytta fem valpar till sina nya hem.

I går var det kloklippning på samtliga valpar och jag fick hjälp av Christopher.

 

Fick ett mail från Finland tidigare i dag att dom nu börjat sin resa till Sveige för att i morgon hämta sin valp-Niva.


Nu blir det tv en stund sedan blir det en relativt tidig säng gång.Måste upp vid sju tiden i morgon.


Kram

Carina

Av Carina - 9 september 2011 12:44

Har varit till Sabbatsberg och tagit bort 14 stygn från foten.Enligt sköterskan såg det fint ut,men jag vet inte om jag kan hålla med...

   

Fick nytt bandage som ska sitta i två veckor.Det kan jag byta på vårdcentalen nästa gång.Skönt att slippa åka så långt.


Kram

Carina

Av Carina - 8 september 2011 19:00

Leila bakar i Frankrike,såg detta i förra veckan på tv,då hon bakade en choklad och kokoskaka.Den såg så god ut att jag i dag testade att baka den.

Påminner om kladdkaka med kokostosca,super god var den.

  Bjöd Anna på den när hon kom hit och hälsade på mig.Det var riktigt trevligt med besök i dag.Fick blomma/ljung från samtliga arbetskamrater.Rara dom är   

 

Frågade Gabriella i dag om hon skulle äta hemma,ja det skulle hon göra sa hon. Men det hon inte talade om var att hon skulle äta senare.Fy så trist det är att äta middag själv varje kväll.Det fick bli en ledsen gubbe på min tallrik.


 

Det är ju Lina vecka denna vecka och jag har endast lagat en Lina middag.Känns så onödigt att laga mat för fyra då jag äter själv nästan varje dag.


Nu sitter jag här och väntar och väntar på Gabriella och hennes pojkvän,behöver hjälp då jag ska klippa klorna på valparna.


Kram

Carina

Av Carina - 8 september 2011 12:00

Det börjar visst blir tantvarning på mig...  

Har börjat prata med mig själv och det ska ni veta att det är inte lite det.

Så fort jag gör något så säger jag, så där,det blir bra,jaha, osv osv.

Men det är väl kanske inte så konstigt då jag går hemma själv om dagarna och är ensam även på kvällarna.Och ni som känner mig vet ju att jag är en riktig pratkvar.

I går skrattade jag till då jag kom på mig att jag även pratade för mig själv då jag tittade på tv.J ni vet så som man gör om man sitter några och tittar och man vill diskutera något om det som är på tv.Det bästa med att prata med sig själv är att man får alltid dom svaren man vill ha,ingen som säger i mot,fantastiskt bra.

Tur att Anna från jobbet kommer hit och fikar med mig i dag.


Tantvarning nr 2 fick jag höra av en god vän i dag då han körde mig till Ica maxi.

Jag har deras MAXI påsar som är så himla bra att packa i,och när han såg mig med dom sa han-Cairina nu är det nästan tantvarning på dig.

-Men jag tycker dom är så bra att packa i,man sparar på miljön och förresten,där går en kille med likadana påsar som mig.Är det tantvarning där med?

Fick inget svar kan jag meddela   


Tänk vad fort ett liv kan förändras,bara på ett ögonblick.

Det var en familj som bodde på våran gård för några år sedan.Mannen i huset hade renoverat undervåningen,detta var någon dag innan jul.Allt skulle vara klar till jul och det sista han hade kvar att göra var att gå upp på stegen och sätta dit taklampan. Han tappar då balansen uppe på stegen och föll så olyckligt att han slog i sitt huvud och nacke.I dag är han förlamad från nacken ända ner till tårna.Han var en mycket aktiv man som på sin fritid ägnade stor tid åt cykling och innebandy.

Familjen var tvugna att flytta och hur han mår i dag vet jag inte.

Tårarna kom i går när jag läser att Stefan Liv förolyckats i den fruktansvärda flygolyckan. Allt för ung och helt nygift med två små barn hemma. Fy så hemskt.

Alla mina tankar går till hans familj idag.


Så till alla er som läser denna blogg säger jag - Var Rädd Om Livet !!!


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards