Carina´s Blogg

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Carina - 23 oktober 2012 21:15

Att kunna drömma och att få drömmar uppfyllda är något vi alla mer eller mindre drömmer om.Men tyvärr sällan får uppleva.Att få möjlighet att låta någon annan få uppleva sin dröm är till  stor glädje för mig.

På vår skola har en elev haft en dröm om att få åka på en ismaskin.Eleven tittar på You Tube där ismakiner åker fram och tillbaks på isen.

Vi var för några veckor sedan till Södertälje Axa sport arena.Då skulle eleven få åka Ismaskin,men vågade inte.Jag märkte att viljan fanns men inte modet.Frågade Lasse om det var ok att vi kom tillbaks några veckor senare och vi var så välkomna.Han är en klippa och så pedagogisk denna Lasse.

I dag kom vi till den STORA dagen.Och till sin och vår stora förvåning,med glädje tjut och skrik klev eleven upp och bad mig åka med.

 

Sittande i Lasses knä och med mig bredvid så åkte vi varv på varv och då det var dags att stanna ismaskinen och kliva av säger elev med en sådan glädje    GUD VAD JAG VAR DUKTIG NU CARINA !!!!

Vi avslutade besöket med en välförtjänt lunch

 

Innan det var dags att åka tillbaks till skolan.

Vi skrattade gott och alla fyra (Camilla och en elev till) och så säger denna elev - 1, 2, 3 SKRATTA CARINA

Det blev en mycket skrattfylld dag i dag.Underbart   


 

Middagen hos oss blev korvstroganoff,ris och sallad med fetaost.


Hämtade mina nya ljusstakar jag beställt från Lets Deal i dag

 

Självklart är dom lila


Parma och Purdy är nu fem veckor

 

Så söta


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards