Carina´s Blogg

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Carina - 15 oktober 2013 20:30

LÅNG dag och jag har varit så trött.Är inte på topp direkt och har mina små krämpor som ständigt gör mig påmind om att jag just har en kropp.

Är det inte det ena så är det de andra.Blir så less på att behöva ha värk,att inte få känna sig 100% frisk.

I över en vecka har jag haft ont i min tå= gikten har nu börjat igen och i dag är den värre än tidigare.Och inte blev det bättre av zumban.Men jädrans vad roligt det var att få dansa loss,men smärtsamt.

Funderar på att hänga på låset hos vårdcentralen i morgon innan jag åker till jobbet.

Tån är svullen,röd och varm,det dunkar och gör väldigt ont.

Man ska ju inte googla på sina krämpor men gjorde det ändå,

Doktorn.com skriver bland annat på sina Goda råd - Att gå ner i vikt är viktigt för att minska risken för giktbesvär. Men att fasta eller att banta kraftigt kan däremot utlösa giktattacker.

Tror inte att mina 2,5 kg övervikt kan påverka min gikt,men min fasta kanske.

Dricka måttligt med alkohol - särskilt i samband med att man äter mycket. Man ska framför allt undvika öl.

Öl dricker jag inte heller,något glas vin till helgen kan det bli.

Jaja nu är det andra gången i år jag fått gikt,så jag ska väl inte klaga.Är en riktigt gnällspik,men det gör jävligt ont.


  

Här serverades till middag kyckling med en sval röra av smulad fetaost, gurka, gräddfil och en gnutta honung. Klyftor av både potatis och sötpotatis som rostas med krossade vitlöksklyftor blir en spännande mix. Sammanlagt, en oförglömlig middag! Se receptet här >>>


Nu ska här hejas på Sverige och jag är tveksam till att jag är vaken hela matchen.


Fokusera på det du kan göra något åt.

Livet är för kort för att ödsla tid och kraft på det andra.



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards