Carina´s Blogg

Alla inlägg den 10 november 2013

Av Carina - 10 november 2013 17:45

Tror eller rättare sagt jag vet att han gillar att hålla mig på sträckbänken och jag ska då försöka att inte pressa eller fråga för mycket.

Men det är svårt för jag har ju miljoners med frågor,som jag gärna vill slänga ur mig direkt.Men jag biter mig i tungan...

Kent var i dag med Nora på drevprov.Tre samtal fick jag från honom utan att få veta hur det gick.

Hur har det gått frågade jag ? Vi tar det då jag kommer hem säger en trött och sammanbiten Kent.

Ja det kan ju ha gått åt både det ena och det andra hållet.Svårt att läsa av tonläget på rösten.

Som ett barn har jag gått här hemma och väntat.Strax innan 17 kom dom hem och jo då det gick väl bra,svarade Kent.Nora jagade en brunstig dovhjort....

Och ni som jagar vet nog vad detta betyder.

Är väldigt glad över Noras andra,första pris och tacksam för att Kent är så bussig och åker med henne.

Nu återstår det endast ett första pris till, innan hon kan bli champion.Håller tummar och tår för att det ska gå vägen.


Hade idé torka när det gällde val av middagsmat i dag så jag gjorde det lätt för mig.  

Kyckling garam masala och ris med sallad.


Att be om ursäkt innebär inte alltid att du har fel och den andra personen rätt.

Det betyder att du värderar relationen högre än ditt ego.


Kram

Carina




Av Carina - 10 november 2013 14:15

Jag kommer aldrig att lyckas som pyroman...

Att få igång eld är inte min starka sida.Om jag så tar en hel flaska tändvätska för att få i gång grillen,så är det knappt det funkar.Har nu jobbat ett "tag" med att få fart på den öppnaspisen.Jag gör exakt,tycker jag, så som Kent gör men ändå så lyckas jag inte lika snabbt och det är inte alls lika enkelt för mig.Använder mig av braständare som ska göra det lättare,men inte ens med dem lyckas jag.


Såg ni Så mycket bättre i går ? Ken Ring vilken kille,vilken uppväxt han haft,många tårar rann ner för min kind.

När Lill sjöng låten Mamma och Titiyo sjöng Själen av en vän blev så gripande då man visste vad just dessa texter handlade om. Ken ät en riktigt fin man med STORT hjärta.Hoppas nu att livet vänder för honom.


Blev ingen jakt för mig i dag.Rätt skönt att få ta det lugnt en helgdag.

Sitter i köket och ser ut på mina fina vilda fåglar.Har i dag räknat till åtta nötskrikor utanför mitt fönster på en och samma gång,de är så vackra fåglar.

Blev lite shopping i dag blandannat tredje säcken fågelfrön á 18 kg.Dom äter mig ur huset,men är så glad när jag ser dessa matglada fåglar.


Farsdag i dag.

Läste en rolig grej på FB.

 I går var det Fars Afton - i dag Fars dag och imorgon är det Annan fars dag.

Vi firade Kent redan i går eftersom han skulle bort i dag.Min far fick ett SMS från mig.


  

Så med denna bild vill jag önska ALLA pappor en riktigt fin Farsdag i dag, denna gråmulna söndag.

Tack för att ni finns för era barn


Kasta inte bort din tid på förklaringar,människor hör ändå bara det som de vill höra


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards