Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 november 2013

Av Carina - 14 november 2013 18:15

Det känns oerhört skönt att Noras drevchampionat nu är klart. Tänk att det bara tog en vecka att få detta klart.

Tre prov och tre första pris. Det var en hel del drama som även höll på att kosta Nora livet.Vägar och vatten under jakt är så fruktansvärt obehagligt och svårt att undvika helt.

Vill även passa på att tacka alla FB vänner för gratulationerna.

Nu ska jag börja leta hane till henne för i vår 2014 ska hon paras.



Det blev en hockey kväll på hovet i går.Men vilken mesig match Djurgården bjöd på.Dom som har så hög lön borde prestera bättre,tycker i alla fall jag.

Lite pinsamt att se vissa eller många män i publiken.Hur dom skriker och uppför sig.Kostymklädda män som skriker könsord och hora till domaren.Hytter med näven,skriker så spotten sprutar ur munnen på dem.Och på samma rad som mig satt en flicka på ca 8 år och grät för att alla skrek och var så arga.

Förstår inte hur dom kan bli så arga. Efter matchen ropade dom ut i högtalarna att nästa måndag blir det hemma match igen välkomna åter.Vem vill gå då sa jag. Killen bredvid mig sa, jag går inte ens om biljetterna är gratis...


I söndags lade jag ut bröd till fåglarna,på kvällen stod vildsvinen utanför och åt upp brödet.Det var ju inte så jätte mysigt att möta dessa svin i mörkret och höra dem grymta över att vi störde dem.

I dag såg jag att de bökat upp gräsmattan,ingen vacker syn direkt.

Förra vintern matade jag rådjuren,köpte mat på lantmännen.Men i slutet av vintern då vildsvinen lyckades hitta hit,blev det färdigmatat.Och så blir det tyvärr även denna vinter.Kommer endast att mata fåglarna.

Vill INTE ha vildsvinen strykande runt huset.Synd att man inte kan välja vilka man vill bjuda på mat...


Det var halt i morse då jag åkte till jobbet,i går kväll mötte jag saltbilen på vägen hem.

Med sommardäck gled jag till jobbet i morse.Lite läskigt att köra med dem nu när det börjar bli halt.Men efter jobbet i dag kom mina vinterdäck på.


Så himla bra med Instagram och FB tycker jag.Man får en massa bra tips på både det ena och det andra.

Här om dagen åt Yvette köttfärsfylld paprika.En maträtt jag helt glömt bort,så tack för tipset Yvette.

  

Det var riktigt gott,och kommer att tillagas fler gånger.




Tänk om det fanns en karamell,som gjorde människor snälla,

varje gång de åt en bit,så lät de bli att prata skit.

Man borde tillverka ett klister,som lagar nerver när det brister...

och lagar synen på en del,som bara ser andras fel.


 

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards