Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Carina - 4 juni 2013 20:45

I morgon är det en STOR dag på jobbet = STUDENTEN

Så i dag hade vi student fika där eleverna i årskurs 1-3 fick fira av sina klasskompisar.På gymnasiesärskolan går eleverna i 4 år.Vi har sex studenter som lämnar oss i morgon.


Glömde berätta att min tandläkare,Mikaela ringde mig i går förmiddag för att höra hur det gått? Hon var ledig i fredags och har tänkt på mig hela helgen.Hon är ju för rar min tandläkare.Jag hade ju tid där i dag och hon hoppades att jag inte blev avskräckt.

Så i dag efter jobbet var det dags igen att öppna munnen.Men det är inte helt lätt att vara rädd och samtidigt en smidig patient.

Slappna av i tandläkarstolen men munnen på vid gavel hur gör man då ?

I torsdags sa Mikaela - Carina gapa lite större,slappna av i läpparna Har ni testat att gapa STORT och slappna av i läpparna samtidigt ? Inte helt lätt.

Sen har man en tunga i munnen,tror fan den lever sitt eget liv.

Carina lägg tungan på andra sidan,slappna av i tungan.

  AAA eller hur,plätt lätt med allt man har i munnen.Sug,borr och allt vad det nu är ??? Som sagt inte helt lätt att vara en smidig patient.

Men Mikaela är duktig så hon fixade min trasiga tand,och tittade även till hålet där tanden satt och det såg fint ut.

Bra läk kött har jag som tur är.


Var riktigt hungrig då jag kom hem,som tur var gick middagen snabbt att tillaga.

 

Tagliatelle med soltorkad tomat och zucchini är en snabblagad och supergod pastarätt där knaperstekt karrébacon, soltorkad tomatcrème, zucchini, salladslök och tagliatellepasta blandas i en perfekt smaksymbios. Basilika och rucola ger ytterligare smak åt rätten som mättar samtliga magar runt middagsbordet!


I förra veckan köpte jag nya byxor,tycker dom är superfina och rätt coola   

 

Blev även en spetstopp till.Önskade att jag hade ett shoppingkort som var obegränsat med pengar,gud så mycket kläder jag skulle kunna handla då   


Att vara sig själv i en värd som gör allt för att du ska vara som alla andra är bland de tuffaste som finns. 


Kram

Carina



Av Carina - 4 juni 2013 16:00

Man kan le på utsidan men dölja sina känslor på insidan.


Man kan inte tycka om alla och i bland måste man bita i hop för att klara av vardagen.

Ficka idag höra av en arbetskamrat som sa, jag beundrar dig Carina som kan dölja vad du känner för hen, med ett leende på läpparna bemöter du hen.

Själv blir jag arg och sur bara jag ser hen säger min arbetskamrat.

Men frågan är vad som är bäst ? Att bita i hop eller visa vad man känner ?

Och frågan är då hur dräglig bli arbetet om jag skulle gå runt och vara sur, inte riktigt min grej. Därimot försöker jag undvika hen i dom situationerna jag kan.


Det krävs styrka för att dölja sina känslor.Men det krävs även mod för att visa dem.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards