Carina´s Blogg

Alla inlägg den 23 juni 2013

Av Carina - 23 juni 2013 22:00

Det har varit en blåsig helg,perfekt att få tvätten torr på kort tid.

I går blev en lugn dag,bytte sängkläder,tvättade,åkte ner till Nynäshamns rökeri för att handla rökta räkor till kvällen.Tog mig även en skön PW runda.

Fyra PW rundor blev det denna vecka,nästa vecka siktar jag på fem rundor.Sen blir det semester i en vecka och då brukar det bli mycket promenderande på kvällarna och solstolen på dagarna   


  

Måste börja tömma frysen nu på mat,snart drar jakten i gång och då kan det vara bra att ha lite plats i frysen. I går blev det lövbiff som jag stekte med rödlök,blandade i vitlöksost,creme fraich,peppar,salt och vitlök som fick koka i hop och serveras med pasta och sallad.Väldigt gott   


 Blev en  liten kvällspromenad med smultron plockning.


I dag har det varit en gräsklippardag,ja vi har ju en rätt stor gräsmatta att klippa.Sen blev det till att rensa ogräs.Det är väl tråkigt,ja bland det tråkigaste jag vet   Har som tur var inte så många rabatter.Föredrar blommor i kruka, det passar mig väldigt bra.

Vi klarade oss från regn även i dag.Men ingen riktigt sommar än...Och med riktig sommar menar jag att det är blå himmel från morgon till kväll i flera dagar.Det är riktig sommar för mig   


Rotade fram lite laxfilé i frysen till middag.Hackade gröna oliver,blandade med philadelphiaost och örtkryddor.Gjorde ett snitt i filén och klickade på röran.Färsk potatis och körsbärstomater serverades till.Ruskigt gott   

  


Tog mig en städrunda i min sommargarderob.Skulle kunna slänga massor,men det tar liksom i mot.Nu ligger det i snygga högar och hänger på galgar,skönt med lite ordning.


Det blev en kvällspromenad ner till sjön med hundarna.

Jag tror att Diza och Nora nu är bra i sina magar.Behövde bara gå ut med Diza en gång i natt,Nora sov hela natten.

Natten innan var jag nog ute tio gånger   

Dom har fått lite mat men ofta utav detta diet foder jag köpte hos veterinären.Mycket vatten och denna pasta som ska stoppa upp.Det var med STOR glädje Nora fick komma ut i hundgården i kväll och leka med Tezz,hon har inte fått varit där då hon var dålig.

Att ha två hundar magsjuka samtidigt är ingen hit,ni ska ju inte tro att det är skitnödiga samtidigt.Nej då det var ungefär med en halv timmes mellanrum.Man hinner lagom att komma till ro och nästan somna så piper nästa hund och då är det bara till att springa ut.

Jag var så trött och ni vet när man blir så där trött och nästan gråtfärdig,då tänkte jag att ni får vara ute och komma hem när ni skitit klart.Men skulle aldrig ha hjärta att låta dem gå ute ensamma i natten.Och i hundgården ville jag inte ha dem.Självklart så led jag med dem för det hördes på dom att de hade magknip.

Jag undrade vad det var dom fått i sig ?

Hoppas nu att det är färdig skitet för denna gång.Och hoppas även de andra tre ska slippa.


I morgon är det dags för vår mat tävling.Börjar få lite fjärilar i magen.Men som tur var är vi fyra så allt hänger inte bara på mig.Och då kan vi ju stötta upp varandra under tävlingen.Så håll nu tummarna för oss i morgon   


Man ska inte förändra sig för att andra säger det.

Utan den förändringen ska i så fall komma från sitt eget hjärta och för sin egen skull...


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards