Carina´s Blogg

Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Carina - 12 februari 2014 19:00

Jobbade inte många timmar i dag 7:15-10:45.Där efter åkte jag till Tumba gymnasiet.

Lena och jag hade blivit inbjudna av Botkyrka kommun - Kultur och fritidsförvaltningen.Dom har en senior matklubb som träffas en gång i månaden och bjuder in olika gäster. Eftersom vi var med i Det stora matslaget var vi idag inbjudna.

Vi träffades på Novisen, resturang skolan i Tumba där vi blev bjudna på en tre rätters lunch.

Förrätt - Kycklingdumplings med chilidip

Varmrätt -Rulad på kalvinnanlår med rostad paprika, salami och philadelphiasås

Efterrätt - Mandeltårta med apelsincréme choklad och flagad mandel

Riktigt gott var det och billigt, alla kan gå dit och äta för ednast 105:- för tre rätter och då ingår dryck och kaffe.

Men boka innanför att vara garanterad en plats.

Vi satt med seniorerna och åt, samt små pratade om mat såklart.När alla ätit upp fick vi berätta om Det stora matslaget.

Från början till slut.Vi delade ut recepet på Kassavakakan och fick även skriva autograf,första gången det händer för mig. Det var en mycket trevlig stund vi hade tillsammans med dessa människor.


Fick avboka tandläkaren,klarar inte av att ligga på rygg,gapa med en massa grejer i munnen och att samtidigt vara förkyld.Förstår om jag ska nysa,eller att jag får andnöd.Nej det fick helt enkelt bli en ny tid längre fram.


I går fick jag mitt Buzzador paket från Knorr

  

Fyra kylda,klassiska såser från knorr.Kylda såser i burk är det senaste tillskottet i knorrs såsfamilj.Med klassiska svenska smaker och även nya trendiga smaker som till exempel steak sauce, kan du på ett enkelt sätt ge måltiden ett lyft.Såserna innehåller noggrant utvalda råvaror och är helt fria från smakförstärkare och konserveringsmedel.Värm enkelt i micro eller kastrull.

Detta ska jag nu testa och bedömma,kommer bli en smakupplevelse.


  

Middagen här hemma i dag blev - Citronstekt kyckling med grekisk filopaj. Filodeg ger en underbart frasig paj! Pensla med ägg mellan varje ark, lägg i grönsaksfyllningen och smula fetaost över – ljuvligt tillsammans med en ugnstekt kyckling kryddad med citron, timjan och kärlek. Med en frisk och saftig sallad till blir det en middag att minnas.

Receptet hittar du här >>>


Gabriella hade köpt ett så fint förkläde till mig,-Tycker du lagar så god mat med mycket kärlek mamma så här får du ett passande förkläde.


 

Rara barn jag har   



Att vara sig själv i en värld som ständigt försöker få oss att vara någonting annat är den största bedriften.


Kram

Carina



#knorrsåsbuzz #buzzador

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards